۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱

دوره‌های مطالعاتی تفسیر و حدیث در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از برگزاری دوره‌های مطالعاتی تفسیر و حدیث ویژه طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام حسيني مدير مرکز قرآن و عترت حوزه هاي علميه


حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی مدیر مرکز قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه، پس از انجام مطالعات، در ضمن جلساتی با نخبگان و کارشناسان قرآن و حدیث حوزه، طرح سیر مطالعاتی تفسیر و حدیث را تصویب و در بین طلاب علوم دینی سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح مطالعاتی تفسیر و حدیث با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ غنی قرآن و عترت و گسترش انس با قرآن و حدیث در حوزه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی آشنائی با کلیات، مبانی و مسائل اصلی دانش تفسیر و حدیث و مقدمه سازی در جهت اصلاح علوم انسانی و تولید علوم بر اساس آموزه­های ثقلین را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی یادآور شد:در گام نخست دوره‌های مطالعاتی تفسیر و حدیث بر اساس تفسیر نور و منتخب میزان الحکمه برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این طرح، طبق برنامه زمان بندی شده، روزانه صفحات مشخص شده را به ترتیب، مطالعه و خلاصه‌برداری و هر سه ماه یکبار در آزمون شرکت می‌کنند.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: در ابتدای برگزاری هر دوره از طرح سیر مطالعاتی، منابع مورد نظر با تخفیف 40 تا 50 درصد در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خرید کتاب برای طلاب قم به صورت حضوری و نقدی، و برای طلاب شهرستان، پس از واریز مبلغ مورد نظر به شماره حساب 1563034773 بانک تجارت به نام آقایان حسین خانی و عبداللهیان و ارسال فیش واریزی به مرکز قرآن و عترت به آدرس ایشان ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی، بهره‌مندی از سفرهای زیارتی عمره، عتبات عالیات، سوریه و مشهد مقدس برای افرادی که با موفقیت دوره را به پایان می‌رسانند، اهدای جوایز به نفرات برتر آزمون هر فصل، برگزاری اردوهای علمی، فرهنگی، زیارتی و سیاحتی، برگزاری همایش‌های علمی و اعطای گواهینامه پایان دوره را از مزایای این دوره‌ها برشمرد.

وی به ضوابط و قوانین آموزشی طرح اشاره کرد و گفت: منبع مطالعاتی طرح، تفسیر نور و منتخب میزان الحکمه است و شرکت کننده در طرح، روزانه طبق برنامه زمانبندی شده، صفحات مشخص شده را مطالعه می‌کند و پس از مطالعه هر بخش از تفسیر موارد در نظر گرفته شده را در مصحفی که جهت طرح مطالعاتی تدوین شده است، نوشته و در پایان ماه به مدیر اجرایی طرح ارائه می‌دهد.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های عملیه اظهار کرد: در این طرح هر سال 300 روز کاری و زمان مطالعه و خلاصه نویسی مطالب، روزانه حدود 1 ساعت فرض شده است. از این‌رو شرکت کننده باید در تمام ایام سال حتی در تابستان و ایام تبلیغ (به جز روزهای جمعه) به این امر اهتمام ورزد.

وی گفت: نمره قبولی حاصل از جمع آزمون و امتیازات خلاصه نویسی‌ها، 14 است و غیبت در 2 آزمون پایاپی یا مردودی در 3 آزمون موجب حذف از دوره خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: زمان برگزاری آزمون پایان هر فصل و زمان آزمون تجدیدی برای کسانی که عذر موجه داشته باشند، یک‌ماه پس از آزمون اصلی خواهد بود.

وی اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در طرح می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی
http://www.tahzib-howzeh.com یا مراجعه به واحدهای قرآن و عترت مدارس علمیه جهت نام نویسی اقدام کنند./917/ت302/ع

ارسال نظرات