۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۴۹۶

آخرین مهلت نام نویسی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت آموزش حوزه‌های علمیه آخرین مهلت نام نویسی در آزمون ورودی حوزه های علمیه را 15 اردیبهشت ماه اعلام کرد.
حجت‌الاسلام عبدالکريم فرحاني، سرپرست معاونت آموزش حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، آخرین مهلت نام نویسی آزمون ورودی حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید را 15 اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه در دو مقطع بلند مدت و کوتاه مدت 22 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از آزمون ورودی سال تحصیلی 91-90 حوزه های علمیه پرداخت و با بیان اینکه از تعداد 30 هزار داوطلب ورود به حوزه، 8 هزار و 248 نفر پذیرش شدند، کمبود ظرفیت پذیرش و نبود فضا، امکانات و زیرساخت های مناسب را عامل پذیرش محدود حوزه های علمیه برشمرد.

سرپرست معاونت آموزش حوزه های علمیه از متدینین و خیرین مدرسه ساز که در مسائل توسعه فرهنگ شیعه پرتلاش هستند، خواست که در ساخت مدارس علمیه و تکمیل واحدهای آموزشی همت کنند تا با تأمین شرایط مناسب و توسعه زیرساخت های مورد نیاز، تعداد متقاضیان بیشتری برای ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه نام نویسی در آزمون ورودی سال تحصیلی 92-91 حوزه های علمیه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش به نشانی
www.howzeh-qom.ir امکان پذیر است، از پذیرش 10 هزار داوطلب ورود به حوزه ها در سال جدید خبر داد و افزود: آزمون ورودی حوزه های علمیه در دو مقطع بلند مدت شامل متقاضیان سیکل به بالا و در مقطع کوتاه مدت شامل متقاضیان دیپلم به بالا برگزار می شود.

بخش دیگری از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه در راستای تقویت مدیریت های استانی در بخش آموزش و واگذاری حداکثری کارها به علمای بلاد اختصاص داشت که وی از طرح تشکیل 27 شورای استانی و راه اندازی 27 مدیریت استانی در کشور با مجوز شورای عالی حوزه خبر داد.

وی گفت: 7 نفر از علمای برجسته مؤثر در مدارس علمیه استان ها شامل 3 نفر از مسوولان مدارس، 2 نفر از استادان برجسته و مدیران موفق به همراه نماینده ولی فقیه در استان با مشورت و تدبیر ستاد، مدیری را برای استان انتخاب کرده و آن مدیر با مشورت شورا و زیر نظر معاونت های ستادی فعالیت می کند.

سرپرست معاونت آموزش حوزه های علمیه برنامه ریزی و ارائه طرح های متناسب و مشارکت حداکثری علمای بلاد در اداره و تقویت حوزه های استانی را بسیار مؤثر دانست و با تأکید بر تقویت جایگاه آموزش در مدارس علمیه، افزود: سیاست اصلی معاونت آموزش حوزه های علمیه تقویت آموزش استان ها و واگذاری امور مختلف به مدیریت استانی است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات