۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۶۶۹
رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

20 هزار مربی در مدارس قرآنی کشور فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ قره‌شیخ‌لو از فعالیت یک هزار و 700 مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون 20 هزار مربی در مدارس قرآنی از سوی دارالقرآن فعالیت می کنند.
مهدي قره شيخلو رييس سازمان دارالقرآن کريم تبليغات اسلامي


مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون 70 هزار معلم قرآنی در یک هزار و 700 مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 20 هزار مربی نیز در مدارس قرآنی از سوی دارالقرآن فعالیت می کنند، گفت: سازمان دارالقرآن همه ساله اقدام اعطای مدرک معتبر به حفاظ کشوری می کند که در این طرح بیش از 16 هزار حافظ قرآن حضور یافته‌اند و از بین آنها یک‌هزار و 600 نفر موفق به اخذ مدرک معتبر شدند.

قره‌شیخ‌لو از آغاز ثبت نام جدید در این طرح طی روزهای 15 اردیبهشت تا 15 خرداد ماه امسال خبر داد و افزود: این مدرک معتبر پنج درجه از دیپلم تا دکترا را شامل می‌شود و دارندگان می توانند در مدارس، مؤسسات و مراکز آموزش عالی اقدام به تدریس علوم قرآنی کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور همچنین به تصحیح 18 هزار جلد کلام الله مجید و صدور مجوز چاپ و نشر برای 411 درخواست در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سازمان در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم پیشگام است به طوری که یک هزار برنامه در کشور در قالب محافل انس با قرآن، جشنواره قرآنی، کودک و نوجوان و مسابقات قرآنی را سازماندهی و برگزار کرده است.

وی در ادامه از حضور 10 هزار نفر در قالب مسابقه تفسیر نور‌الهدی خبر داد و افزود: سازمان دارالقرآن کشور بزرگ‌ترین مسابقه تفسیر قرآن را با عنوان نورالهدی همه ساله بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند که این برنامه با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

قره‌شیخ‌لو با اشاره به برگزاری 200 جلسه خانگی قرآن در کشور خاطر نشان کرد: هدف ما از تشکیل مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی اجرای برنامه‌ها از سوی آنها و کمک‌های برنامه‌ای از سوی دستگاه‌های دولتی است، در این راستا سال گذشته موفق شدیم 2 میلیارد تومان به استان‌ها در این زمینه کمک کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت مدارس قرآنی پرداخت و اظهار داشت: در یک تعامل اولیه سعی کردیم کادر قرآنی مدارس قرآنی را با تزریق مربیان قرآنی دارالقرآن تقویت کنیم چرا که معتقد بودیم آموزش و پرورش با معلمان موجود نمی‌تواند در این طرح کاری از پیش ببرد.

وی ادامه داد: در این تفاهم سعی کردیم مربیان قرآنی را به مدارس آموزش و پرورش اعزام کنیم تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌های موجود در این زمینه برطرف شود، البته پیشنهاد بعدی ما نیز مربوط به استفاده از فضاهای خالی آموزش و پرورش به ویژه مدارس بود که درخواست کردیم فعالیت یک هزار و 700 مؤسسه قرآن کشور در شیفت‌های عصرگاهی مدارس ترتیب و ساماندهی شود./935/ت302/ع

ارسال نظرات