۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۳۵۶۶

اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ بارگذاری شش هزار مطلب در سایت تبیان قم و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع در ماه محرم، بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است.
سازمان تبليغات اسلامي

ارائه عملکرد 18 ساله امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اشرف یوسفی، کارشناس فرهنگی بانوان این اداره کل، اظهار داشت: تمامی اقدامات و فعالیت‌های امور فرهنگی بانوان در 18 سال فعالیت این واحد جمع آوری و به واحد آرشیو اداره کل ارائه شد.

وی افزود: این گزارش‌ها شامل اجرای طرح‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه‌ها، اجرای طرح‌های اوقات فراغت و برگزاری همایش‌ها و راهپیمایی‌ها بوده است که به صورت مکتوب و نیز در قالب سی دی و دی وی دی ارائه شد.

به گفته کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جمع آوری این برنامه‌ها نزدیک به یک ماه و نیم به طول انجامید.

بارگذاری 6 هزار مطلب در سایت تبیان قم

حمید کریم‌خانی، مدیر سایت تبیان قم، گفت: کارهای برنامه‌نویسی و گرافیکی سایت تبیان قم در اواخر سال گذشته انجام شده و این سایت از ابتدای امسال به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه سایت تبیان قم در ماه‌های تیر و مرداد ارتقا یافته افزود: این سایت در بین سایت‌های تبیان استان‌های کشور رتبه هشتم را داراست و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد ارتقای بیشتر آن باشیم.

به گفته کریم‌خانی در حال حاضر به طور متوسط هر روز 2 هزار نفر از این سایت بازدید می‌کنند و با توجه به بخش‌های متنوعی که برای این سایت طراحی شده، هر روز بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود.

وی تفاوت این سایت با سایت‌های دیگر را در ایجاد بخش‌های اختصاصی دانست و تأکید کرد: ایجاد لینک «مطالبات مقام معظم رهبری» یکی از این بخش‌ها است که در این حوزه کارهای زیادی انجام نشده است.

کریم‌خانی از فراهم شدن زمینه طراحی 4 وب سایت ادارات بخش‌های تابعه خبر داد و تأکید کرد: شبکه مساجد که از سال گذشته کلید خورد، از نظر تأمین زیرساخت‌های ارتباطی و تجهیزاتی و ایجاد فرهنگ کار جمعی در مساجد کارهای خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در فاز اول این طرح 20 مسجد به این شبکه متصل شدند و در فاز دوم نیز تأمین تجهیزات مورد نیاز و طراحی سایت 30 مسجد و هیأت مذهبی انجام شده و در حال آموزش مدیران سایت هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق سرور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: این اتاق سرور از نظر رعایت استانداردها و بکارگیری تجهیزات سخت افزاری نمونه و منحصر به فرد است.

به گفته کریم خانی تا پایان امسال حدود 50 زیرسایت امر به معروف و نهی از منکر با مدیریت هیأت‌های مذهبی در سایت جامع تبیان قم راه اندازی می‌شود.

وی ارتقای بخش‌های مربوط به نهادها و مراکز وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی همچون دارالقرآن الکریم، دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، مجتمع فرهنگی نور، انجام مصاحبه‌های علمی با شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه و برگزاری مسابقات متنوع و تاثیرگذار را از دیگر برنامه‌های مدیریت سایت تبیان قم ذکر کرد.

برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع در ماه محرم

در جلسه ستاد شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در مورد برنامه‌های ماه محرم و برگزاری مراسم دسته جمعی عزاداری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه ریزی شد.

حجت‌الاسلام غلامی، رییس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در تشریح سایر برنامه‌های ماه محرم گفت: در این ایام نمایشگاه توانمندی‌های هیأت‌های مذهبی استان قم همانند سال‌های گذشته برپا می‌شود.

وی عزاداری گسترده قشرهای نوجوان و جوان در روز منتسب به حضرت علی اکبر(ع) را یکی دیگر از مصوبات این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: مقرر شد جلسات توجیهی برای هیأت‌های مذهبی و افرادی که در ماه محرم بیشترین نقش را دارند، برگزار شود.

به گفته وی برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع در ایام غدیر و قربان توسط دستگاه‌های عضو ستاد شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

تشکیل کارگروه خانواده با حضور بانوان فرهیخته در قم

اشرف یوسفی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: در این کارگروه خانواده، بانوان فرهیخته به ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نهاد خانواده پرداختند.

وی در ادامه افزود: این جلسه با حضور کاشناسان خبره حوزه خانواده که تعدادی از آن‌ها از استادان حوزه و دانشگاه هستند تشکیل شد.

برگزاری گفتمان دینی خانواده در مجتمع فرهنگی نور قم

گفتمان دینی خانواده با موضوع شناخت زوایای روحی کودک در سالن 500 نفری شهید آوینی مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.

حسن محمدی‌تبار، مدیر عامل مجتمع فرهنگی نور، گفت: با توجه به این‌که رشد و ارتقای نسل آینده کشور مستلزم شناخت و تربیت صحیح آن‌ها در کودکی است با همین مبنا گفتمان دینی با موضوع شناخت زوایای روحی کودک با حضور استاد دهنوی در سالن شهید آوینی مجتمع برگزار شد.

در این گفتمان که رابطان و فعالان فرهنگی مساجد و خانواده‌های ساکن در منطقه نیروگاه حضور داشتند استاد دهنوی به بررسی ابعاد روحی و روش صحیح تربیت کودکان از دیدگاه اسلام پرداخت و در ادامه به سؤوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

به گفته محمدی‌تبار در بررسی‌های انجام شده، شرکت‌کنندگان در این گفتمان از نحوه اجرای آن رضایت داشتند./997/پ202/ن

ارسال نظرات