۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۱۹۸
آیت الله طبرسی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو گسترش فرهنگ امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بستر ساز کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: عدم توجه به این سنت ارزشمند دینی زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جلسه ستاد امر به  معروف و نهی از منکر با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و به نظر شیعیان از فروع دین اسلام است.

 

وی افزود: امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آن چه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می شود و نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه به دیگران به انجام ندادن آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می شود.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در ادامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است که اگر افرادی به قدر کفایت به انجام آن اقدام کنند از دیگران ساقط می شود و اگر همه افراد آن را ترک کرده باشند، چنانچه شرایط آن موجود باشد همه آنها ترک واجب کرده اند.

 

آیت الله طبرسی آداب امر به معروف و نهی از منکر را مانند طبیبی دلسوز و پدری مهربان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نحوی عمل کرد که اثرگذار باشد.

 

امام جمعه ساری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در بین مردم و اقشار مختلف فرهنگ سازی شده و کسانی که وظیفه این امر مهم را برعهده دارند بدانندکه وظیفه ای بسیار سنگین نزد خدای متعال خواهند داشت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: این فریضه مهم دینی بخش عمده ای از فرهنگ است که می توان با برنامه ریزی طرح های خوبی برای احیای آن انجام داد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بسترساز کاهش آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: نبود توجه به این سنت ارزشمند دینی زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه اطهار(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می‌کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

وی با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر وسیله ای راه گشا و نوید بخش در جهت تعالی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید با آگاهی بخشی و بالا بردن سطح معرفت عمومی جامعه را نسبت به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید دقت کنیم و بدانیم جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار حساس است، گفت: ما در سخنان اهل بیت(ع) هم داریم در جایی که علی بن ابی طالب علی(ع) می فرمایند کسی که در برابر منکر با دل و دست و زبان خویش اعتراض نکند او مرده ای در میان زندگان است./950/پ203/س

ارسال نظرات