۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۹۲۴۴
امام جمعه بیرجند:

روز قدس روز تولد دوباره اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند روز قدس را روزتولد دوباره اسلام و بیداری اسلامی در جهان عنوان کرد.
علي رضايي امام جمعه بيرجند
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این که شرح صدر بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا کرده، گفت: بر اساس سخنان گوهر بار حضرت علی(ع) بهترین الگوی علمی برای زندگی مسلمان در طول تاریخ پیامبر اکرم(ص) است و مردم باید برای این که به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنند از ایشان تبعیت کنند.
وی با بیان این که مومنان باید به خداوند بزرگ و بلند مرتبه حسن ظن داشته باشند، گفت: حسن ظن یکی از بزرگترین فضایل اخلاقی برای  انسان است.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: حسن ظن و شرح صدر بزرگترین درسی است که آدمی می تواند از ماه مبارک رمضان بیاموزد.
حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که انسان به خاطر گناهنش باید از خداوند بترسد، گفت: امید به خداوند بالاترین حسن ظن است.
وی با اشاره به این که حسن ظن موجب راحتی روح و جسم آدمی می شود ابراز داشت: حسن ظن برای انسان محبت و خیر دنیا وآخرت را به ارمغان می آورد.
امام جمعه بیرجند شرح صدر و حسن ظن را بهترین هدیه عید فطر برای روزه داران بر شمرد و گفت: انشاالله خداوند در پایان ماه مبارک رمضان حسن ظن را روزی مومن روزه دار کند.
وی در ادامه با بیان این که روز قدس یادگار گرانبهای امام خمینی است، اظهار داشت: روز قدس روز استکبار ستیزی مسلمان جهان است.
امام جمعه بیرجند، گفت: مردم باید همواره روز قدس را گرامی داشته و به نسل کشی اسرائیل غاصب در فلسطین پایان دهند.
حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به مناسبت های هفته و شهادت شیخ فضل الله نوری، ابراز کرد: علما مرزبانان دین، اندیشه و معنویت هستند و از آن جایی که حفظ حقوق انسان در جامعه در سایه دین، اخلاق، احکام قرآنی و معنویت ممکن است علما باید به عنوان نگهبانان دین این فرهنگ را گسترش دهند.
وی همچنین با اشاره به شهادت شهید سارمی، گفت: رسالت خبرنگاران بیان عظمت ملت ایران وانتقال بی کم و کاست مشکلات و مسایل جامعه است بنابراین خبرنگاران برای این که بتوانند مانند شهید سارمی رسالت خود را به خوبی انجام داده و مانند سلول های خاکستری جامعه باشند باید با پرهیز ازحاشیه سازی مشکلات جامعه را مطرح کنند./9313/پ202/پ
ارسال نظرات