۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۵۷۷
استاد حوزه علمیه بیرجند:

مسجد بهترین محل برای تعمیق باورهای دینی و اسلامی مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که باید مساجد بر مبنای تعامل و هماهنگی اداره شوند، گفت: مسجد مهم ترین مکان برای تعمیق باورهای دینی و اسلامی مردم است.
مسجد

حجت الاسلام حسین فلسفی، استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند و رییس سازمان زکات خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که مسجد نماد مشورت، تعاون اجتماعی، تجلی‌گاه وحدت، پایگاه نظامی، پاسداری از عدالت، تعلیم و تعلم، کانون امر و نهی الهی، محل پیوند دین و سیاست، مرکز انقلاب اسلامی و باید گفت مسجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است، گفت: مسجد محلی است که در آن انسان به آرامش رسیده و باورهای دینی او در خصوص دین و فرهنگ اسلامی تعمیق می یابد.

 

وی افزود: مسجد در میان ایرانیان در طول تاریخ از جایگاه برجسته ای برخوردار بوده و هنرمندان این مرز و بوم بسیار کوشیدند تا متعالی‌ترین گونه هنر خود را در ساخت بناهایی به کار گیرند که مأمن روح، دل و جان خسته آدمی است.

 

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که مسجد قطعه ای از بهشت بر روی زمین است که انسان با ورود به آن از تمامی غم ها و مشکلات دنیوی فارغ می شود، افزود: مسجد مکانی است که انسان در آن فرصت می کند کمی از زمان و مکان خود جدا شده و به آینده و فلسفه خلقت خود بیندیشد تا با تفکر بتواند خود را برای یک زندگی سالم و سعادتمند آماده کند.

 

حجت الاسلام فلسفی با بیان این که بسیاری از انسان های بزرگ تربیت والای خود را مدیون مساجد هستند، افزود: مسجد بر خلاف سایر مکان ها که انسان را از خود دور کرده و موجب خستگی و دلزدگی او می شود انسان را به خود نزدیک کرده و هدف مهم او را در این دنیا به او یادآوری کرده و موجب می شود انسان بتواند اندکی از وسوسه های شیطان را از خود فارغ کند و به فکر خود باشد.

 

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که مسجد انسان را به دعا خواندن دعوت می کند، افزد: تمامی دانشمندان و روانشاسان برجسته امروزه دریافته اند که دعا موجب آرامش و افزایش اعتماد به نفس انسان شده و تحمل مشکلات زندگی را برای او آسان می کند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران پیروزی خود را مدیون مساجد است، افزود: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خود می‌تواند موید نقش فرهنگی والا و غنی مساجد باشد چرا که در دوران ستم شاهی مساجد جایگاه اولیه خود را باز یافته و محل تجمع مسلمین، تبادل اطلاعات، انسجام گروه‌ها، ایجاد تشکل‌های اسلامی، محل روشنگری و اطلاع‌رسانی همچنین محل مبارزه با طاغوتیان در ابعاد مختلف بودند به این ترتیب می‌توان نتیجه این بهره‌گیری از محیط معنوی مساجد را پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد کرد چرا که انقلاب ایران یک معجزه بود و بی تردید این عظمت و بزرگی به واسطه برخورداری و بهره‌گیری مناسب از محیط معنوی مساجد است.

 

رییس سازمان زکات خراسان جنوبی با بیان این که امروزه هم تنها چیزی که می تواند دستاوردهای انقلاب را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان محافظت کند مسجد است، افزود: اگر جوانان و نوجوانان را به مسجد دعوت کرده  و در مساجد به آنها همدلی، همکاری و برادری را در کنار آموزه های اسلامی یاد بدهیم خواهیم توانست ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را تسریع بخشیم.

 

حجت الاسلام فلسفی یادآور شد: مسجد خانه امن خداوند است و در صورتی که مدیران به نقش مساجد توجه کنند خواهند تواسنت نسل مؤمن و انقلابی تربیت کنند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات