۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۲۹۵۴
آیت الله مظاهری:

فعالیت مراکز تخصصی باید به نوآوری و تولید علم منتهی شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری در دیدار با رییس و جمعی از اعضای هیأت مدیره انجمن علمی کلام حوزه علمیه قم بر لزوم گسترش نگاه تخصصی به رشته‌های مختلف علوم اسلامی تأکید کرد.
ديدار با آيت الله مظاهري سخنراني آيت الله مظاهري

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت ‌آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه استان اصفهان در دیدار با رییس و جمعی از اعضای هیأت مدیره انجمن علمی کلام حوزه علمیه قم ، با اشاره به لزوم گسترش نگاه تخصصی به رشته‌های مختلف علوم اسلامی، تشکیل انجمن علمی کلام را اقدامی مثبت و مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: اگر چه در گذشته محتوای علمی حوزه‌های علمیه غنی بود، اما فعالیّت تخصصی و متمرکز در رشته‌های مختلف علوم اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حوزه‌های علمیه شد و نتیجه مطلوب آن وقتی به دست می‌آید که به نوآوری علمی و تولید علم در همۀ رشته‌های علوم اسلامی منتهی شود.

 

حضرت ‌آیت الله مظاهری با بیان این که بدخواهان اسلام و تشیع، در حال شبهه‌افکنی در جامعه و به‌خصوص در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مدارس هستند، اظهار داشت: اصل شبهاتی که مطرح می‌شود، تازگی ندارد، اما بدخواهان اسلام و تشیع، شبهات قدیمی و تاریخی خود را در قالبی جدید و ظاهری پر زرق و برق و متناسب با فهم و درک مخاطب خود بیان می‌کنند و از این جهت توانسته‌اند حتی در سطح دبستان‌ها نیز شبهه‌افکنی کنند که برای تربیت دینی نسل آینده بسیار خطرناک است.

 

وی تأکید کرد: رسالت مهم انجمن علمی کلام پاسخگویی مستدل و عقلانی به اصل شبهات، با زبانی نو و الفاظی جذّاب و قابل فهم برای نسل جوان و نوجوان است و از این راه می‌توانند میوه شجره طیبه اسلام و تشیع را در دسترس نسل حاضر قرار داده و به‌خصوص جوانان و نوجوانان شیعه را از خطر انحراف و گمراهی نجات دهند.

 

رییس حوزه علمیه استان اصفهان در ادامه بیانات خود فعالیت‌های علمی و تخصصی حوزه علمیه اصفهان را در رشته‌های مختلف علوم اسلامی موفق ارزیابی کرد و افزود: همکاری، هماهنگی و ارتباط انجمن علمی کلام قم با مؤسسات مشابه در سایر حوزه‌های علمیه نظیر حوزه علمیّه اصفهان، برای پیشبرد اهداف مشترک و موفقیت در این امر مقدس، لازم است.

 

در این دیدار حجج اسلام برنجکار و سبحانی رییس و نایب رییس انجمن علمی کلام، گزارشی از روند تأسیس، فعالیّت‌های علمی و اهداف انجمن علمی کلام ارائه کردند./1305/د102/ج

 

ارسال نظرات