۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۲۷۷۴۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضور در مجالس حسینی سبب تقویت ایمان می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عوامل تقویت پایه های ایمان، گفت: حضور در مجالس حسینی از جمله عواملی است که سبب تقویت ایمان می شود.
آيت الله کازروني

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی به تبیین عوامل تضعیف و تقویت پایه های ایمانی پرداخت و افزود: از جمله اموری که سبب تقویت ایمان می شود حضور در مجالس حسینی است؛ امام حسین(ع) هرچه در وجود داشت و هرچه خداوند در عالم هستی به او عطا فرموده است، برای رضای خداوند خرج و برای به پاداشتن دستورات قرآن کریم قیام می کند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی های امام حسین(ع) کسی که در مجلس حسینی پای زیارت چنین فرد بزرگی می ایستد، این پیام را می‌گیرد که قرآن از هرچه در عالم هستی است بالاتر است و ایمانش تقویت می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هیچ چیز نمی تواند جوانانی را که در مجالس حسینی تربیت می شوند، از دین جدا کند، اما کسانی که با روشنفکری با دین برخورد می ‌کنند، فردا به آسانی دین خدا را کنار می گذارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: به بیان یکی از بزرگان، انسان به عرفان واقعی نمی رسد مگر در حرم یا مجلس حسین بن علی(ع)؛ بنابراین فرزندان را همراه خود به محافل و مجالس حسینی بیاورید و آن ها را تشویق به حضور در چنین مجالسی کنید.

 

وی با بیان این‌که دوری جستن از علما از آسیب و آفت‌های ایمان است، تصریح کرد: برخی افراد جامعه به دلایل گوناگون از علمای جامعه دلسرد و روی‌گردان می شوند، البته آن دلایل یا نقاط ضعف را در یک یا چند عالم و روحانی اطراف خود دیده و آن را به همه این قشر نسبت داده اند و در نتیجه علما را از زندگی خود حذف کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی به نقل از نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) گفت: هرکس از علما دوری کند، خداوند او را به سه بلا مبتلا می گرداند؛ برکت را از مالش برمی‌دارد، قدرتمند جاهلی را بر او مسلط می‌کند، بدون ایمان از دنیا می رود.

 

وی با تأکید بر این‌که تبیین شبهات یکی از کارهای عالمان دین است، افزود: چگونگی برخورد با شبهه دینی مهم است که افراد از دین روی گردان نشوند و از آنجایی که بسیاری از اوقات پدر و مادران از ارائه پاسخ قانع کننده به فرزندان هنگام مواجه با یک شبهه عاجز هستند، اگر والدین با عالمان دینی ارتباطی نداشته باشند در این مسأله دچار مشکل می شوند./1308/پ202/ب5

ارسال نظرات