۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۶۴۷
مبلغان جهادی(22)

حوزه علمیه در سازماندهی گروه‌های جهادی پیشگام شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه جهادی تبلیغی مبشران، لازمه استمرار و گسترش سریع و آسان آموزه‌های دینی را استفاده از فرهنگ جهادی دانست و از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواست که در سازماندهی گروه‌های جهادی پیشگام و متولی این امر شود.
مبلغان

حجت الاسلام سید مرتضی میرغفاری، مدیر گروه جهادی تبلیغی مبشران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به برخی از مؤلفه های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و اظهار داشت: بر طلاب واجب است که به زبان های خارجه از جمله عربی و انگلیسی مسلط شوند تا بتوانند اسلام و ایران را به سایر کشورها بشناسانند.

 

وی افزود: تقوا، تحصیل، تهذیب، محبت، اخلاص و عشق به مردم از دیگر مؤلفه های شخصیتی مبلغان جهادی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام میرغفاری به یکی از آسیبب های وارد شده به گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: کار جهادی یعنی کار بدون مزد، بر این اساس گروه های جهادی باید با مادی‌گرایی مقابله کرده و هرگز در عرصه ارائه گزارش فعالیت‌های خود وارد نشوند.

 

مدیر گروه جهادی تبلیغی مبشران با تأکید بر دور شدن گروه های جهادی از موازی کاری های تبلیغی ابراز داشت: باید ستادی تشکیل شود که از انجام کارهای تکراری از سوی گروه های جهادی جلوگیری کند.

 

وی ادامه داد: این گروه ها باید در همه زمینه ها از جمله مسیحیت، اسلام و فضای مجازی فعالیت کنند، چراکه بیش از 17 میلیون پرسش بدون پاسخ در سایت ویکی پدیا موجود است که گروه های جهادی می توانند با وارد شدن در فضای مجازی، به آنها پاسخ دهند.

 

وی به تشکیل شدن ستادی از سوی حوزه علمیه برای سازماندهی گروه های جهادی اشاره و تأکید کرد: هم اکنون مراکز و نهادهای مختلفی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، تشکل فراگیر تبلیغ، سازمان اوقات و امور خیریه و مراکز دیگر در زمینه سازماندهی فعالیت های تبلیغی جهادی کار می کنند، ولی حوزه علمیه باید متولی سازماندهی گروه های جهادی شود و دیگر سازمان های فعال در این زمینه، با حوزه علمیه در ارتباط باشند.

 

حجت الاسلام میرغفاری فرهنگ جهادی را در گسترش سریع و آسان آموزه های دینی مؤثر دانست و اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس از طریق فرهنگ جهادی حفظ شد؛ فرهنگ جهادی باید ادامه یابد و برای استمرار و گسترش سریع و آسان آموزه های دینی باید از فرهنگ جهادی استفاده کرد و در این راه هر کس باید به اندازه توانایی خود، قدم بردارد.

 

مدیر گروه جهادی تبلیغی مبشران، تبلیغ و کار جهادی را وظیفه طلاب دانست و با اشاره به تحصیل و تبلیغ همزمان طلبه‌ها اظهار داشت: تبلیغ، نه تنها مانعی در راه تحصیل علم نیست، بلکه سبب احساس انگیزه در تحصیل علم می برای گسترش اسلام و تشیع می‌شود./822/ت302/ی

ارسال نظرات