۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۲۵۱۱۲۲
کارشناس مذهبی:

مدیریت اصلی تربیت در دست رسانه ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: امروز تربیت دینی متاثر از اهل بیت از سوی والدین کم رنگ شده و رسانه ها که در راس آن ماهواره می باشد به عنوان مهم‌ترین ابزار تربیت قرار گرفته است.
حجت الاسلام محسن وافي حجت الاسلام محسن وافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن وافی کارشناس مذهبی در همایش خانواده فاطمی با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی ماهواره بر خانواده در مسجد جامع امامزاده هادی(ع) فین کاشان، با اشاره به اشتغال پدرها و مادرها به کار و عدم زمان کافی برای تربیت و پرورش فرزندان و خستگی ناشی از کار  روزانه افزود: تبلت، موبایل، تلویزیون و ماهواره به عنوان رسانه های مختلف نقش تربیت افراد را به عهده گرفته است.

 

وی افزود: وقتی فرزند خانواده با پدر و مادری خسته از محیط کار روبرو است که حوصله و مجال پاسخ گویی به سؤالات، همبازی شدن و سایر موارد را ندارد به این ابزار رسانه پناه می برد تا وقت خود را پر کند.

 

حجت الاسلام وافی با اشاره به این که در گذشته وقتی فامیل کنار هم جمع می شدند و به صورت یک دایره کامل رو در روی یکدیگر صحبت می کردند و هیچ واسطه ای بین آنها نبود گفت: جمع های خانوادگی در ادامه به صورت نیم دایره و حول محور تلویزیون شد و پس از آن به صورت پراکنده در یک مکان دور یکدیگر جمع اما هر یک مشغول موبایل و تبلت اما خود فارغ از جمع به مرور پیامک های خود، انجام بازی های موبایل و دریافت اطلاعات از محتوای واتساپ و وایبر گوشی خود می شود.

 

وی با اشاره به این که امروز مدیریت اصلی تربیت دردست رسانه ها است افزود: ماهواره در راس این رسانه با محتواهای فریبنده و ویرانگر خود خانواده ها را متلاشی کرده است.

 

این کارشناس مذهبی، ماهواره را خطرناک تر از نارنجک و مواد محترقه و مین نفربر دانست و گفت: خانواده ها اگر از این مواد منفجره و منهدم کننده اخلاق و تربیت نمی ترسند باز هم ماهواره به منازل خود بیاورند.

 

به گفته وی، یک دوره پرچم های یاحسین یا زهراو یا علی در پشت بام های منازل بچه شیعه ها برافراشته بود اما امروز جامعه به چه سمت و سویی رفت که بشقاب های پر از خالی، جای پرچم ها را گرفته و سبب شد تا علم های ماهواره بالا رود و پرچم های اهل بیت(ع) پایین بیاید.

 

این کارشناس مذهبی، اعتیاد و وابستگی، ورود فرهنگ خانمان سوز ابتذال به خانواده، ایجاد بی عفتی و بی حیایی، عادی شدن گناهان، اتلاف وقت و عمر، ایجاد شبهات دینی و انحرافات فکری، بلوغ خانمان سوز زودرس، بی غیرتی مردان، ایجاد آشوب های فتنه های داخلی، هرج و مرج سیاسی، تحلیل های غلط و ترویج فساد و بی بند و باری را از جمله موارد آسیب های اجتماعی ماهواره بر خانواده و جامعه برشمرد.

 

حجت الاسلام وافی گفت: ماهواره به گونه ای فرزندان را معتاد به تماشای برنامه ها و سریال های خود می کند که آنها به هر طریقی که شده نمی توانند تماشای سریال های آن را هر چند پوچ و بیهوده باشد از دست بدهند و باید حتما باید آن را مشاهده کنند به گونه ای که بینندگان را افسار، مهار و عبد خود می کند.

 

وی با اشاره به ورود فرهنگ خانمان سوز ابتذال به خانواده و عادی شدن حرام خدا و گناه گفت: قبح گناه برای استفاده کنندگان از ماهواره از بین رفته تا جایی که حتی گناه دست دادن دختر و پسر برایش عادی و رسمی می شود.

 

شایان ذکر است، تلاوت قرآن، شعر خوانی در رثای مصائب حضرت زهرا(س)، پخش کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه سبک زندگی اسلامی، برپایی نمایشگاه جنبی 98 پوستر و بنر استندی با موضوع آسیب های ماهواره از زبان رهبر معظم انقلاب و فروش کتاب ‹‹من خانواده ام را دوست دارم›› حاوی فرمایشات رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری این همایش بود.

 

لازم به توضیح است، همایش خانواده فاطمی با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی ماهواره بر خانواده با همکاری حوزه پنجم بسیج امام محمد باقر (ع) ناحیه مقاومت سپاه کاشان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهرستان در مسجد جامع امامزاده هادی(ع) فین کاشان برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات