۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۵۸۰۶۶
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه سهند:

پیوند کتاب تشریع و تکوین نیازمند تمدن نوین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری دانشگاه سهند گفت: دانشمند تجربی بدون رهنمود کتاب الهی نمی تواند مفید برای جامعه باشد، همان طور که محصل علم دینی بدون ارزش نهادن به تجربیات بشر مثمرثمر نخواهد بود.
حجت الاسلام عباس عباس زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس زاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سهند، عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه هنر و صنعتی سهند تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: روز معلم روز علم است، در مکتب اسلام علم حیات چنانکه حضرت امیر(ع) می فرماید؛ «العلم حیات القلوب»، امام صادق نیز می فرماید که عالم در میان جاهلان به مانند زنده در میان مردگان است.


وی با تأکید بر اهمیت دست یابی به علوم از دیدگاه اسلام خاطرنشان کرد: علم عامل حیات است، یعنی خدا و رسولش را استجابت کنید زمانی که شما به آنچه حیات بخش شما است، دعوت کند.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه سهند
با بیان این‌که در تمدن امروز غرب با وجود تمام پیشرفت ها، بهره لازم را نمی برند، چرا که به کتاب مقدس و راهنمایی های انبیا پشت کرده اند، گفت: ما برای دانستن دو کتاب تکوین و تشریع داریم که مکمل یکدیگرند، اگر حق دیدن و شنیدن و حس کنجکاوی و علم را داریم، کتاب تشریع در حقیقت قانون گذار است.


حجت الاسلام عباس زاده ادامه داد: عکس این مسأله حق قانون گذاری بر خلاف کتاب تکوین را نیز نداریم، قانونی که کتاب تکوین آن را همراهی نکند در کتاب تشریع نداریم، تمدن سازی نوین اسلامی در گرو پیوند بین این دو کتاب است.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز افزود: دانشمند تجربی بدون رهنمود کتاب الهی نمی تواند مفید برای جامعه باشد، همان طور که محصل علم دینی بدون ارزش نهادن به تجربیات بشر مثمر ثمر نخواهد بود. ابزار های معرفت مکمل هم بوده و لازم است به رسمیت شناخته شوند.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه سهند در پایان یادآور شد: در عالم حقایقی موجود است که خداوند بین ابزارهای شناخت و آن حقایق یک رابطه تساوی برقرار کرده است، حقایق عالم با این ابزارها شناخته خواهد شد، بنابراین تولید درگرو پیوند این دو می باشد./854/پ202/ح

ارسال نظرات