۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۹۳۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بحران جمعیت موضوعی حزبی و گروهی نیست/ اتفاقات یمن، سوریه و عراق نسل کشی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطر کاهش جمعیت در کشور را خطر ملی عنوان کرد و گفت: موضوع بحران جمعیت موضوعی حزبی و گروهی نیست، بلکه یک موضوع ملی است و همه گروه‌ها، اقشار، نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی باید در رفع آن تلاش کنند.
خانم سياح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گروه چهارم و پنجم هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی شامل یک هزار نفر از خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند.

 

همایش های این دو گروه در دو دوره چهار روزه از 15 شهریور آغاز شد که در هر دوره 500 نفر از خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شرکت می کنند.

 

سیاح، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم امروز 15 شهریور که با حضور لاله افتخاری، عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به بیان اهمیت جمعیت و بحران سالمندی در کشور پرداخت.

 

وی با بیان این که درباره کنترل جمعیت نباید از دولت انتظار حمایت زیادی داشته داشت چرا که آنان با مشکلات اقتصادی سختی روبه رو هستند، افزود: مسأله جمعیت و بحران سالمندی یک امر فرهنگی است که مربوط به عموم جامعه می باشد و باید همه افراد در این زمینه توجیه شوند.

 

سیاح با بیان این که رهبرمعظم انقلاب در سه سال گذشته بر این موضوع تاکید داشته اند چرا که این امر برای کشور از لحاظ استراتژی یک بحران است، اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در روستاها از صفر کمتر شده یعنی اینکه جمعیت در آن مکان ها به منفی رسیده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه به بیان سیاست های گذشته درباره فرزندآوری پرداخت و گفت: در گذشته شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را می دادند اما درحال حاضر با تحقیقات متوجه شده اند این شعار غلط و یک خطا و قسمت است.

 

سیاح با بیان این که در زمان پهلوی هم سیاست کنترل جمعیت وجود داشته گفت: بعد از انقلاب این سیاست حذف شد اما دوباره در پایان جنگ تحمیلی سیاستگذاران به دلیل این که با یک آمار موالید بالا روبه رو شدند دوباره از این سیاست استفاده کردند.

 

جمعیت کل کشور شیب منفی دارد

وی افزود: حاصل این سیاست یک و نیم فرزند به طور متوسط برای هر خانوار ایرانی بود که باعث شگفتی جمعیت شناسان دنیا گردید به این دلیل که هیچ کشوری در خصوص جمعیت کاهش 70 درصدی در باروری نداشته اند.

 

سیاح با اشاره به این که جمعیت کل کشور شیب منفی دارد، گفت: در سال 90 تعداد زنان بین 15 تا 49 ساله نسبت به سال 65 دو برابر شده این در حالی است که تعداد موالید 4 برابر نسبت به همان سال کاهش داشته است.

 

وی افزود: آمار باروری در همه جای کشور یکسان نیست در استان هایی مانند تهران که امکانات خوبی وجود دارد نسبت به استان هایی مانند هرمزگان کمتر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتقاد از افرادی که کاهش و کنترل جمعیت را به خاطر تغییر سبک زندگی و مدرنیته می دانند، بیان داشت: فرزند آوری در کل جهان 30 درصد است این در صورتی است که در ایران کمتر از متوسط جهانی می باشد.

 

وی به سیاست گذاری کنترل جمعیت در اوایل دهه 70 اشاره کرد و گفت: در این سیاستگذاری پیش بینی شده بود که کنترل جمعیت ظرف 20 سال به 4 فرزند در خانوار برسد که این امر در سال 71 یعنی چند سال زودتر محقق شد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که جمعیت کشور به سرعت در حال پیر شدن است، گفت: اکنون جمعیت کشور ما جوان است اما زمانی که این پنجره جمعیت بسته شود و تعداد سالمندان افزایش یابد با بحران حاله جمعیتی مواجه می شویم.

 

وی با بیان این که کشوری که دچار این حاله جمعیت شود سخت می تواند تغییر ساختار جمعیتی را به وجود آورد، افزود: ژاپن امروز در بحران چاله جمعیت می باشد و هنوز با برنامه های خود موفق به تغییر ساختار جمعیتی نشده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اکنون اقتصاد ژاپن دچار تزلزل شده و این کشور 30 درصد میزان بودجه خود را صرف سالمندان می کند.

 

سیاح  با بیان این که کشورهای اروپایی از حدود 50 سال پیش سیاست تشویقی افزایش جمعیت را در پیش گرفته اند، گفت: آنان درک کرده اند که جمعیت زیاد می تواند مؤولفه قدرت باشد.

 

کمپانی های فروش داروهای پیشگیری از باروری صهیونیستی هستند

وی افزود: رژیم صهیونیستی چون نژاد پرست هستند به موضوع جمعیت اهمیت و قدرت خود را در زیادی جمعیت یهودیان می بینند و به همین دلیل آنان برای یهودی شدن افراد تبلیغ نمی کند و اگر یک زن یهودی هشت فرزند بیاورد از نظر آنان یک خانم متدین است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به این که کمپانی های فروش داروهای پیشگیری از باروری صهیونیستی هستند گفت: بازار مصرف این داروها کشورهای اسلامی هستند.

 

سیاح با بیان این که 33 درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند، گفت: این از لحاظ روان شناسی و جامعه شناسی یک مشکل بزرگ  است.

 

وی درادامه با طرح این سؤوال که چرا کشورهای غربی ما را در کنترل جمعیت تشویق می کردند، گفت: نظام سلطه جهانی جمعیت را مؤلفه قدرت می داند و نمی خواهد کشورهای اسلامی چنین مؤلفه ای داشته باشند.

 

وی افزود: آنان به این دلیل  سوریه، یمن، عراق را می خواهند تجزیه کنند چون نمی خواهند کشورهای بزرگ پرجمعیت در مقابل آنان باشند.

 

سیاح با بیان این که آنان حتی کشورهای آفریقایی را می خواهند جمعیت کمی داشته باشند، گفت: این خواسته آنان به این دلیل است که جهان سوم را نان خور اضافه می دانند.

 

دو نوع برنامه در خصوص کنترل جمعیت در سطح دنیا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این که نظام سلطه دو نوع برنامه در خصوص کنترل جمعیت در سطح دنیا دارد، بیان داشت: یکی از برنامه های آنان غیرنظامی است ما هر روز یک بیماری در دنیا آشنا می شویم که در این موضوع کمپانی های نظام سلطه دست دارند.

 

وی افزود: برنامه دیگر آنان عملیات نظامی می باشد که اتفاقات یمن، سوریه و عراق جنگ نیست بلکه نسل کشی می باشد.

 

سیاح با بیان این که در دو سال اخیر رهبری برافزایش جمعیت تاکید داشتند و میزان برنامه های من و تو و بی بی سی بر علیه این موضوع از میزان تبلیغات صدا و سیمای ما بیشتر بوده است، گفت: 30 هزار وبلاگ به صورت سازمان یافته برای تخریب این موضوع مهم فعالیت می کنند.

 

وی افزود: مشکل کاهش نرخ جمعیت از ابعاد جامعه‌شناسی، عقیدتی، روانشناسی، اقتصادی، اجتماعی مورد توجه است و مخاطب اصلی در این موضوع عموم مردم هستند.

 

سیاح تأکید کرد: برای حل مشکل نرخ باروری کل و باروری جایگزین و در نتیجه حل مشکل جمعیت باید از نظر فرهنگی و فکری در سطح جامعه تلاش کرد تا دیدگاه‌ها و نگرش‌ها عوض شود.

 

وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که نرخ باروری در کشورهای صنعتی و پیشرفته حدود 1/2 است و در ایران 5/2 باید باشد اما متأسفانه در اثر تبلیغات اشتباه و سیاست‌های غلط؛ امروزه این نرخ به حدود 1/1 فرزند برای هر خانواده رسیده است.

 

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی در میان سرعت تغییر ساختار جمعیت از کودکی به جوانی و سالمندی در سطح ایران اظهار داشت: ایران جزو جوان‌ترین کشورهای دنیا بوده است اما خیلی سریع جمعیت ایران روبه پیری و سالمندی نهاد.

 

سیاح بسیاری از موفقیت‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی و ورزشی در عرصه‌های مختلف را حاصل جوان بودن جمعیت کشور در حال حاضر دانست و افزود: اگر پنجره جمعیتی که هم اکنون باز است در عرصه جمعیت بر روی افراد بسته شود اصطلاحاً کشور به بحران «حاله جمعیتی» دچار می‌شود که بسیاری از کشورهای دنیا  از جمله ژاپن هم اکنون با آن دست به گریبان است.

 

این کارشناس فرهنگی در حوزه جمعیت تأکید کرد: مشکل کشورهای باسابقه مانند ژاپن این است که در این کشور توان باروری به شدت کاهش یافته است و تغییر ساختار و جمعیت و سیر نزولی در جمعیت این کشور از لحاظ جوان بودن جمعیت دیگر قابل جبران نیست.

 

موضوع بحران جمعیت موضوعی  حزبی و گروهی نیست

وی خطر کاهش جمعیت در کشور را خطر ملی عنوان کرد و گفت: موضوع بحران جمعیت موضوعی  حزبی و گروهی نیست، بلکه یک موضوع ملی است و همه گروه‌ها، اقشار، نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی باید در رفع آن تلاش کنند.

 

سیاح، ترویج غلط فرزند کمتر داشتن؛ آسایش و آرامش بیشتر داشتن را از توطئه‌های نظام سلطه دانست و عنوان کرد: نظام سلطه و استکبار جهانی به خوبی می‌داند که کشورهای اسلامی قدرتمند، جوان، پویا و فعال، خطری برای اهداف شوم آنهاست و به همین دلیل سعی در توطئه فرزندآوری کمتر در کشورهای اسلامی دارد.

 

وی اضافه کرد: برخورد نظامی و غیرنظامی در اهداف شوم دشمنان اسلام و به ویژه رژیم صهیونیستی و استکبارجهانی در مقابله با کشورهای اسلامی به وضوح دیده می‌شود فرهنگ‌های داخلی و بین‌المللی مانند آنچه که در عراق و سوریه، یمن، بحرین و لبنان دیده می‌شود و نشر بسیاری از بیماری‌های جهانی که هرچند گاهی در سطح کشورهای دنیا منتشر می‌شوند از جمله برخوردهای نظامی و غیرنظامی آنان  است.

 

سیاح اشاره کرد: هر عملیات انتحاری در کشورهای اسلامی حدود 70 یا 80نفر از جمعیت جوان، مسلمان، فعال و قدرتمند را از بین می‌برد و این همان چیزی است که در راستای اهداف دشمنان اسلام است.

 

وی تأکید کرد: کاهش نرخ فرزندآوری و در نتیجه کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران ممکن است از جهات گوناگون قابل بررسی است اما نباید از تهاجم فرهنگی دشمن و تبلیغات سوء آنان در این زمینه غافل بود.

 

این کارشناس فرهنگی در حوزه جمعیت، تحلیل از مقام مادرشدن و بازگشت به آموزه‌های دینی و این که فرزند موهبت الهی است را از جمله موضوعاتی دانست که در دیدگاه اسلامی و غرب کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

 

وی افزود: نگرش زن اسلامی و ایرانی به فرزند با نگرش یک زن اروپایی و مکتب غرب یکی نیست و اگر بخواهیم در زمینه حل مشکل بحران جمعیت موفق شویم باید به ترویج آموزه‌های اسلامی و ایرانی در بین افراد خانواده توجه کنیم.

 

سیاح تأکید کرد: کاهش نرخ جمعیت و پیری در جامعه ایران خطرات سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی دارد که باید مورد توجه همه آحاد ملت قرار گیرد زیرا کشور کم جمعیت در جهان فعلی و آینده قدرتمند نبوده و نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و از سوی کشورهای بیگانه مورد تهدید و تهاجم قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است، چهارمین گروه از همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد با حضور خواهر فعال عضو کانون ها است که این دوره ها از15 شهریور در مشهد آغاز شد و آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام پناهیان، مدرس حوزه و دانشگاه، حاج علی اکبری، مصباحی مقدم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رجبی دوانی کارشناس تاریخ اسلام، دکتر لاله افتخاری،عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و دکتر خزعلی به سخنرانی می پردازند.

 

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه برگزار شد ودوره خواهران از 15 شهریور در مشهد آغاز به کار کرد./934/201/ب1

ارسال نظرات