۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۵۰۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

معادباوری و صبر، مهم‌ترین درس سیدالشهدا در روز عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنرانی های سیدالشهدا در روز عاشورا خطاب به کوفیان و شامیان، گفت: معادباوری، خشنودی حضرت حق به جای رضایت بنده و صبر در تمام مراحل دین مهم ترین تأکیداتی بود که حضرت در سه خطبه خود در روز عاشورا بیان کردند.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در عاشورای حسینی و در جمع عزاداران سیدالشهدا در مسجد جامع نجف آباد، گفت: ما به عنوان یک شیعه باید همکاروان با سیدالشهدا باشیم و برپایی مجالس عزاداری اهل بیت بخشی از این همکاروانی است.

 

وی با اشاره به پیام های عاشورا افزود: برای وارد شدن در کاروان سیدالشهدا ابتدا باید مقصد را بفهمیم و زمانی که جامعه اسلام به دست یزدیان بیفتد، حدود الهی تغییر می کند و فساد تمام جامعه را فرا می گیرد و راهی جز شهادت و اسارت برای اصلاح امت باقی نمی ماند و این مهم ترین پیام عاشورا است که حفظ دین الهی از اوجب واجبات است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنرانی های اباعبدالله در روز عاشورا و خطاب به کوفیان و شامیان افزود: امام حسین در روز عاشورا سه خطبه بیان کردند که در این خطبه ها که در میان هلهله دشمنان بیان شد، به سه نکته اساسی بسیار تأکید کردند.

 

وی نخستین تأکید سیدالشهدا را معادباوری بیان داشت و گفت: امام حسین در میان دشمنان خود به عظمت قیامت در برابر دنیا اشاره کردند که نهایت این دنیا با شیرین ترین مرگ آن یعنی شهادت به پایان می رسد، و تنها اعمال و رفتارتان نجات بخش شما است و به شهدایی دشت کربلا فرمودند، شما هیچ چیز از دست ندادید، بلکه با شهادت خود همه چیز به دست آوردید.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، درباره دومین تأکید امام حسین در دشت کربلا تصریح کرد: حضرت بارها تأکید کردند که غضب خداوند را به خاطر رضایت بندگان خدا نخرید، که شما عبد خدایید نه عبد دنیا، که به خاطر خشنودی، یک فرد حتی اگر خانواده تان باشند، غضب و خشم خداوند را به دست آورید.

 

وی دستور به صبر را دیگر تأکید سیدالشهدا در عاشورا بیان داشت و گفت: صبر در دین همانند سر در بدن است و دین بدون صبر، را باید دفن کرد که به هیچ نمی ارزد و خداوند و ائمه اطهار بسیار به این امر سفارش کردند چنان که امام رضا(ع) فرمود: از امامانتان سیره و سنتی که یاد می گیرید، الصبر بالبأساء و الضراء است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان کرد: زندگی دنیا سختی ها و مشکلات خود را دارد و حوادث مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی تمام جزء مسیر زندگی دنیا است و برای این که یک امت ساخته شود و برای ظهور حجت خدا آماده گردد، باید این سختی ها و مشکلات را پشت سر گذارد و جز صبر راهی نیست.

 

وی به رعایت ادب در روزهای بعد از عاشورا تأکید کرد و افزود: آنچه در روایات وارد شده است که اشک بر سیدالشهدا آتش جهنم را خاموش می کند، اشکی است که عاطفه وجود انسان را لبریز کرده و در وجود انسان تغییر و تحول به وجود آورد هم چون حر در میدان کربلا و این مراسمات تنها مقدمه ورود به کمال انسانی است.

 

وی با تأکید بر این که اگر در مجلس عزای حسین قبل و بعد از عاشورا همان انسان قبل باشیم، به معرفت و کمال واقعی نخواهیم رسید و این مجالس باید باعث انقلاب، روحی و روانی ما شود و چنان در وجود ما تغییر ایجاد کند، که همانند یارانش در میدان کربلا، خالصانه و با معرفت تمام هستی خود را در راه حسین فدا کنیم./1306/202/ب1

ارسال نظرات