۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۶۷۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

زنده بودن و پیمودن مسیر کمال، مهم ترین خواسته قرآن/ هدف از نزول قرآن فراتر از قرائت و حفظ آن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری هدف از نزول قرآن را فراتر از قرائت و حفظ آن دانست و گفت: هدف از نزول قرآن این است که بشریت خود را منطبق با حقیقت قرآن کند، یعنی هم قرآن را بخواند،‌ هم قرآن را یاد بگیرد و معانی قرآن را درک کند و از همه بالاتر اهل قرآن بشود.
حجت الاسلام کريم سرافراز، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 16 آذرماه، در آیین افتتاحیه ‌ مرحله نیمه نهایی سی و چهارمین دوره مسابقات اذان و قرآن ویژه پایوران برادر و نیروهای وظیفه سپاه این استان که در حسینیه آیت الله بهاء الدینی برگزار شد، با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص)، در واپسین روزهای عمر و حیات نورانی شان، همواره دو امانت مهم و گرانبها را به مردم سفارش فرمودند که آن دو امانت، قرآن و عترت بودند.

 

حجت الاسلام سرافراز ثقلین قرآن و عترت را به جهت عظمت و والایی مقام و به لحاظ نقش حساس و خطیر آن ها مورد توجه و اهتمام امت اسلامی دانست و افزود: هشدارهای تکان دهنده حضرت ختمی مرتبت در مورد امانت های الهی بعد از جریان رسالت و اتحاد و هماهنگی بین آن ها، ایجاب می کند کسانی که ایمان راستین و عهد صادقانه با خداوند و رسول گرامی اش دارند همواره به فکر این دو یادگار مهم نبوی باشند.

 

وی ادامه داد: در بین چهارگروه متصّور، تنها یک گروه اهل سعادت و نجات هستند و سه گروه باقیمانده به سوء اختیار خود وادی هلاکت را بهشت سعادت پنداشته اند و به گودال خسرالدنیا و الآخره افتادند.

 

حجت الاسلام سرافراز تصریح کرد: گروه نخست کسانی هستند که پس از پیامبر اکرم(ص)، همه چیز را تمام شده تلقی کرده و حیاتی ارتجاعی یافتند و به جهالت جاهلان پیوستند.

 

وی گروه دوم را افرادی دانست که با شعار باطل و انحرافی «حسبنا کتاب الله»، خود را به ظاهر با قرآن همراه کردند؛ اما به کفه دیگر میزان الهی یعنی عترت و اهل بیت بی اعتنا بودند؛ اینها از حقایق کتاب خدا هم بازماندند و جزو «ولایزید الظالمین إلا خسارا» قرار گرفتند و به مرداب خسران سوق داده شدند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، دسته سوم افراد را کسانی معرفی کرد که گمان می کنند بدون توجه و اهتمام به کلام خدا، قرآن و حقایق قرآنی می توان دوستدار اهل بیت و عترت بود و از آن ها بهره علمی و ولایی برد، در حالی که این قرآن است که اهل بیت و عترت را معرفی می کند و جایگاه منیع و رفیع آن ها را بیان و اطاعت و تبعیت و محبت به آن ها را لازم می شمارد.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: گروه چهارم کسانی هستند که با تمسّک به قرآن و عترت، به موازات هم و بدون تفاوت، هم قرآن را در جایگاه اصلی قرار داده و هم عترت را پیروی و تبعیت دارندغ اینها رهنمون به طریق کمال و سعادت هستند و از خطرات مصون و در امان خواهند بود.

 

وی، کلام و فرمایش امام رضا(ع) در شأن قرآن را یادآور شد و گفت:‌ قرآن ریسمان و دستگیره محکم الهی است؛ قرآن راه برتری است که انسان ها را به سوی بهشت راهنمایی می کند و از آتش دوزخ نجات می بخشد.

 

حجت الاسلام سرافراز با بیان این که قرآن ویژه و مختص زمان خاصی نیست بلکه دلیل روشنی است برای همه انسان ها، گفت:گذشت زمان قرآن را فرسوده نمی کند و گفتار انسان ها آن را تباه نمی سازد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، در ادامه به معنای نزول قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن یک حقیقت آسمانی است و برای این که بشر بتواند به آن دسترسی پیدا کند، باید آن حقیقت آسمانی تنزل پیدا می کرد تا عالم ناسوت و عالم دنیایی و زمینی ما به کسوت الفاظ در می آمد، تا بشر بتواند به ظاهر قرآن و باطن آن و معانی و مفاهیم این کتاب آسمانی دست پیدا کند.

 

این مقام مسؤول، هدف از نزول قرآن را فراتر از قرائت و حفظ آن دانست و تأکید کرد: هدف از نزول قرآن این است که بشریت خود را منطبق با حقیقت قرآن کند، یعنی هم قرآن را بخواند،‌ هم قرآن را یاد بگیرد و معانی قرآن را درک کند و از همه بالاتر اهل قرآن بشود.

 

وی به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ‌گفت:‌ ما باید قرآن را در صحنه عمل پیاده کنیم و با کمال تأسف دنیای اسلام آنگونه که باید و شاید همه آیات قرآن را مد نظر و عمل قرار نداده است و به یقین تا دنیای اسلام به این کتاب آسمانی بازگشت پیدا نکند، نمی تواند در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی نماید.

 

حجت الاسلام سرافراز، زنده بودن و پیمودن مسیر کمال را خواسته قرآن دانست و مطالعه در سیره ائمه معصومان(ع)، آیات عظام و مراجع تقلید و زندگی شهیدان بزرگوار همچون؛‌ باکری، همت، صیاد شیرازی، بابایی و ...، ابوذرها و مالک اشترهای زمان را مورد توجه قرار داد و افزود: قرآن می فرماید زنده باشید، و تعبیری به نام میّت الاحیاء یعنی مرده زنده وجود دارد، یعنی در میان زنده ها هستند؛‌ اما در حقیقت مرده اند، باید حواسمان باشد نمیریم،‌ تلف نشویم، انسان زنده باشیم و با الگو قرار دادن قرآن، ‌پیامبر و ائمه معصومان(ع)، راه کمال را طی کنیم./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات