۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۰۷۰۴۵
استاد حوزه علمیه:

عالی‌ترین مقام بندگی خداوند تبعیت از پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المؤمنین با بیان این‌که عالی‌ترین مقام بندگی خداوند تبعیت از پیامبر اکرم(ص) است، گفت: کسی که بخواهد به بالاترین مدارج در نزد خداوند برسد باید در راه بندگی ابتدا به بندگی رسول خدا(ص) خود را ثابت کند.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المؤمنین پیش از ظهر پنج‌شنبه مصادف با 28 صفر در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: پیامبر درباره قرآن و عترت می‌فرمودند؛ پس از من دو چیز می‌تواند امت اسلام را نجات دهد که آن‌ها قرآن و عترت هستند.

وی افزود: در بیابان قیامت حوضی وجود دارد که «کوثر» نام دارد، افزادی که در روز قیامت به قرآن و عترت پایبند بوده باشند می‌توانند از این موهبت الهی استفاده کنند و وارد بهشت شوند.

استاد حوزه علمیه درباره اهمیت شناخت اهل بیت(ع)، ابراز داشت: پیامبر(ص) تأکید کرده‌اند که هرکس اهل بیت(ع) را بشناسد علاوه بر این‌که مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد از خیر دنیا نیز بهره‌مند می‌شود.

رییس بنیاد فارِس المؤمنین عالی‌ترین مقام بندگی را بندگی پیامبر(ص) دانست و ابراز داشت: کسی که بخواهد به بالاترین مدارج در نزد خداوند برسد باید در راه بندگی ابتدا به بندگی رسول خدا(ص) خود را ثابت کند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های رسیدن به مقام بندگی این است که فرد خود را در برابر خداوند کاملا بدون قدرت بداند، به این مفهوم که در قبال محبت‌های خداوند متعال برای خود هیچ مالکتی قائل نباشد و کاملا تسلیم امر پروردگار نیز بداند.

استاد حوزه علمیه درباره انجام واجبات، عنوان داشت: خواندن نماز و عمل به فرایض واجب باید در نهایت انسان را به جایگاهی برساند که توحید افعالی نام دارد، توحیدی که انسان در برابر پروردگار خود را هیچ می‌پندارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با پرداختن به روز قیامت، بیان داشت: روز قیامت یوم الحسرت نام دارد، به این معنا که آن
‌هایی که اعمال نیک کرده‌اند افسوس می‌خورند چرا اعمال بیشتری انجام ندادند، آن‌هایی هم که کار نیک نکرده‌اند از کار خود پشیمان می‌شوند.

رییس بنیاد فارِس المومنین، تصریح کرد: آن‌قدر گروه‌های تکفیری زیاد شده‌اند که انسان باید برای دانستن نام‌های آنان دانشنامه داشته باشند، ضمن این‌که باید گفت ریشه تمام گروه‌های تکفیری در تفکرات فردی که احمد به حنبل نام داشته، زیرا وی بسیار انحراف داشته است و فرق خطرناک امروزی هم وابسته به تفکرات او هستند.

وی درباره اخلاقیات گفت: متأسفانه اخلاق جامعه را موضوعات معیشتی پر کرده است، باید به‌ سوی اخلاق فضیلتی برویم تا از طریق آن بتوانیم جامعه خود را بسازیم.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان بیان داشت: اولین مرحله ارتباط با خاندان پیامبر(ص) اصل محبت است، محبتی که بر اساس بیان خود پیامبر(ص) برآمده از زهد، علاقه به اعمال صالح و دین، نشاط در راه عبودیت و تمایل داشتن به برپایی نماز شب است./856/202/ب2

ارسال نظرات