۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۹۳۷۲
رییس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

غفلت از اجرای اصل هشتم قانون اساسی در دولت های انقلاب اسلامی

رییس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: اصل هشتم قانون اساسی در دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی مغفول مانده و هرکدام از مسؤولان که سکان کشور را در دست گرفته اند، به این اصل نپرداخته اند و این مایه تأسف است.
احمدرضا بسیج، رییس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، احمدرضا بسیج، رییس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جمع طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد، به تشریح اهمیت اجرای این فریضه واجب الهی در جامعه پرداخت و آثار و برکات انجام و پیامدهای ترک آن را تشریح کرد.

 

وی افزود: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، که شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

 

بسیج با تأکید بر اینکه اصل هشتم قانون اساسی در دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی مغفول مانده و هرکدام از مسؤولان که سکان کشور را در دست گرفته اند، به این اصل نپرداخته اند، گفت: بعد از گذشت بیش از 30 سال به تازگی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده که بعد از یک‌سال هنوز رییس جمهور آن را ابلاغ نکرده است و این مایه تأسف است.

 

رییس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری افزود: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر وجوب شرعی، وجوب قانونی هم دارد و عمل نکردن به آن خلاف قانون هم هست.

 

استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه حیاتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: چون نتایج خطرناک و ویرانگر ترک امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌دانیم، از انجام این فریضه واجب الهی  غافل می‌شویم.

 

این مقام مسؤول برخی از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر را برشمرد و گفت: آماده شدن برای جنگ با خداوند، شریک بودن در گناه گناهکاران،‌ مورد لعنت خدا قرار گرفتن و دور شدن از رحمت پروردگار، از بین رفتن برکت زندگی، حاکم شدن اشرار و عدم استجابت دعا، هلاکت ملت و نابودی نژاد، مورد لعنت معصوم واقع شدن و دور شدن از شفاعت اهل بیت و در پایان مرگ جامعه از آثار ترک این واجب شرعی است.

 

وی محدود دانستن حوزه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دلایل بی‌توجهی به این فرهنگ جامعه ساز عنوان و خاطرنشان کرد: بعضی از ما فکر می‌کنیم که امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص موضوع حجاب است، حال آنکه امر به معروف و نهی از منکر در تمام جنبه‌های زندگانی اعم از سیاسی، اعتقادی، اقتصادی، اداری و ... از جمله مسائل اخلاقی باید جاری و ساری باشد./9457/203/ب2

ارسال نظرات