۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۳۲۴۷۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

به تدبر در آیات بیشتر از حفظ و تجوید اهمیت بدهید

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه علمیه نواب با تأکید بر اهمیت تدبر در قرآن گفت: به تدبر در آیات بیشتر از حفظ و تجوید اهمیت بدهید.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با گلایه از برخی روش های آموزشی در حوزه گفت: کاش از همان روز اول و مقدمات به جای اینکه به ما ضَرَبَ زیدٌ عمراً یاد بدهند به ما «ضربَ اللهُ مثلاً» یاد می دادند و آموزش ما قرآنی می بود.

وی گفت: متأسفانه برخی ها خیلی به تدبر در قرآن اهمیت نمی دهند و در حوزه تدبر و تفسیر از همان مرحله ورودی آن چنان که باید به طلاب آموزش داده نمی شود، به تدبر در آیات بیشتر از حفظ و تجوید اهمیت بدهید.

وی ادامه داد: آخوندی که با قرآن انس دارد مانند نجاری است که چوب در دست دارد، یعنی اینکه همه کاری می تواند بکند و همه چیزی را می تواند بسازد و در عوض آخوندی که با قرآن انس ندارد هیچگاه نمی تواند مصداق «یخرجهم من الظلمات الی النور» باشد و کار آن را انجام دهد.

قرآن ذکر است

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برخی فقط بخشی از قرآن را رعایت می کنند و برخی دیگر مصداق بسیار از آیات هستند، با قرائت آیه « لا یخشون احداً الا الله» مصداق این آیه را در عصر حاضر مرحوم امام (ره)دانست.

وی در ادامه با اشاره به آیه «و اوحینا اِلیهم فعل الخیرات و اقام الصلاة» گفت: نماز خود فعل خیر است اما به علت اهمیت آن برای خدا به صورت جدا آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان آیه «نحن نزّلنا الذکر» گفت: قرآن ذکر است و انسان باید در زندگی خود اهل ذکر باشد یعنی اینکه اهل قرآن باشد، درس های حوزه را باید خواند، خوب هم باید خواند اما قانع به درس های حوزه نباشید، در آیات تفکر کنید ممکن است که چیز نویی برای شما به دست بیاید.

وی در پایان با توصیه طلاب به مطالعه تفاسیر قرآن کریم گفت: ابتدا در مطالعه تفسیر از تفسیر نمونه و نور آغاز کنید، تفسیر تهذیب و تبلیغ از اصولی است که طلاب باید به آن مشغول باشند این رو هم باید بدانید که ما در اسلام فارغ التحصیلی نداریم انسان باید دائم در تحصیل علم باشد.863/202/ب3

محمد عبیسی
ارسال نظرات