۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۳۸۱۰۹
ربیعی:

فرصت های نابرابر فاصله فقیر و غنی را افزایش می دهد

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که فرصت های نابرابر فاصله فقیر و غنی را افزایش می دهد، گفت: سیاست نادرست مبارزه با فقر موجب ایجاد یک مدرسه در یک منطقه برای تنها یک نفر شده و در جایی دیگر تعداد زیادی محصل از تحصیل بازمانده اند.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز جمعه در مراسم بهره برداری از نخستین واحد تولید آب اکسیژنه کشور در بستان آباد و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 327 تختخوابی تامین اجتماعی در تبریز اظهار داشت: سیاست مبارزه با فقر باید موجب توانمند سازی نیازمندان شود و برای این منظور پنجره واحد مبارزه با فقر طراحی و اجرا می شود. 


وی با بیان این‌که رویکرد توسعه باید از توسعه بنگاه ها به بهبود زندگی مردم و ارتقای رفاه و افزایش شادی تغییر یابد، گفت: اجرای سیاست جبرانی مبارزه با فقر بر این اساس که به صورت توسعه انجام و افراد آسیب پذیر در این جریان حمایت شوند یکی از سیاست های ناموفق بوده است.


ربیعی با اشاره به این‌که سیاست مبارزه با فقر صدقه ای هم یکی از سیاست های ناموفق اجرا شده است، افزود: هر چه به سمت دهک های بالای کشور می رفتیم خانواده های واقع در این دهک ها را می توانستیم با ثروتمندان اروپایی و آمریکایی مقایسه کنیم در حالی که طبقه متوسط ما قدرتمند نبود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که فرصت های نابرابر فاصله فقیر و غنی را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: سیاست نادرست مبارزه با فقر موجب ایجاد یک مدرسه در یک منطقه برای تنها یک نفر شده و در جایی دیگر تعداد زیادی محصل از تحصیل بازمانده اند.


وی با اشاره به این‌که  فقر شهری غیرقابل تحمل تر از فقر روستایی است، زیرا فقر شهری با نوعی نگاه نابرابر همراه است و اثرات روانی دارد، گفت: پیشگیری از نسلی شدن فقر رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، راهبرد اساسی دیگر در ارائه خدمات بهداشتی درمانی افزایش کیفیت با حفظ رایگان بودن است.


 ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بودجه درمان سازمان تامین اجتماعی در سه سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: بودجه درمان سازمان از 80 هزار میلیارد ریال در سال 1392 به 182 هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است. 


وی با اشاره به اینکه74 بیمارستان و 300 درمانگاه و دی کلینیک ظرفیت بهداشتی و درمانی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: هم اکنون 10 میلیون نفر با اجرای طرح بیمه سلامت تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند و 100 درصد داروهای تولید داخل را تحت پوشش بیمه ای داریم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که 50 درصد جامعه کشور که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات می گیرند و حداقل مزد را دریافت می کنند، اظهار داشت: بودجه رفاهی این وزارتخانه در سال 130 هزار میلیارد تومان است که باید در مسیر اثر بخشی در زندگی مردم هزینه شود./935/پ203/ج1

ارسال نظرات