۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۵۴۹۰۹
استاد حوزه علمیه:

شهدا در قیامت به مقام حضرت عباس غبطه می‌خورند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا در قیامت به مقام شامخ حضرت ابوالفضل(ع) غبطه می‌خورند، گفت: خداوند متعال چهار فرزند به حضرت ام البنین(س) عطا کرد که ادب در برابر فرزندان حضرت زهرا(س) از شاخصه‌های اصلی آنان بود.
کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شامگاه یکشنبه 19 مهرماه در آستاد مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به معنای وراثت در زیارت وارث، اظهار داشت: یکی از از ابواب فقه مسأله ارث و میراث است.

وی افزود: شارع مقدس قوانین مطلق و محکمی در زمینه تقسیم اموال باقی مانده از انسان متوفی برای بستگان شخص فوت شده وضع کرده است تا این قوانین به صورت دقیق و عادلانه بین ورثه انجام بپذیرد و همه این قوانین نشان از حکمت الهی است.

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه مسأله ارث تنها شامل مال و دارایی متوفی نمی‌شود، بیان داشت: انسان ارث‌بر اخلاق و رفتار جد و آباء خود است و امام حسین(ع) وارث جد خود حضرت آدم(ع) و پیامبران اولوالعزم به شمار می‌رود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به چگونگی انتقال صفات و رفتار والدین به فرزند، ابراز کرد: امروز علم بشر به این نتیجه رسیده است که در کروموزمهای فرزند ژنهایی وجود دارد که تمام خصوصیات اخلاقی و صفاتی پدر و مادر در آن قرار گرفته است، پیامبر(ص) فرمودند: در سلول انسان 99 ارث وجود دارد که به اجداد خود باز می‎ گردد.

این خطیب مشهور با تأکید به اینکه انسان باید در امر ازدواج بسیار دقت کند، گفت: اصالت خانواده در امر ازدواج بسیار حائز اهمیت است انبیاء و ائمه اطهار نیز به این نکته دقت زیاد می‌کردند و خداوند متعال به سبب شرافت و عظمتی که آنان داشتند نورشان را در سلسه انبیای الهی قرار داد.

حجت الاسلام کاردان عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: از ازدواج با افرادی که ریشه های ناپاک دارند بپرهیزید؛ امیرمؤمنان(ع) پس از شهادت حضرت زهرا(س) همسری را که دارای صفت شجاعت بود برگزید زیرا ایشان با علم لدنی خود آینده را مشاهده می‌کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا در قیامت به مقام شامخ حضرت ابوالفضل(ع) غبطه می‌خورند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال چهار فرزند به حضرت ام البنین(س) عطا کرد که ادب در برابر فرزندان حضرت زهرا(س) از شاخصه‌های اصلی آنان بود./813/201/ب2

ارسال نظرات