۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۵۵۰۳۴
استاد حوزه علمیه:

مراقب باشیم شیطان برایمان امان‌نامه نیاورد

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: حواسمان باشد شيطان برايمان امان‌نامه نياورد، براي حضرت عباس(ع) شيطان یکبار امان نامه آورد اما او به امام عصر خود فقط نگاه كرد، بنابراين بايد به ائمه همچون حضرت عباس(ع) توسل كنيم تا از نور آنها بهره ببريم.
ب

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمي استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه به مناسبت ايام سوگواري ماه محرم كه در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اينكه شيعه كساني هستند كه به خاطر رفتن به سوي فضيلت به ائمه شبيه اند، اظهار داشت: در واقع پيامبري به نبوت نرسيد مگر آنكه محبت اهل‌بيت(ع) را درک كرد.

وي ادامه داد: حضرت عباس(ع) در مسابقه الهي از همه سبقت گرفت، انسان به بهتر از خودش بايد نگاه كند تا بتواند به او نزديک شود، به اين ترتيب حضرت عباس(ع) به امام حسين(ع) نگاه مي‌كرد و سعي مي‌كرد شبيه ايشان باشد و به همين منظور به آن درجه متعالي رسيد، در بعد مادي هميشه بايد به پايين‌تر از خود نگاه كرد اما در بعد معنوي به بهتر از خودت بايد نگاه كنيد.

استاد حوزه علمیه با بيان اينكه هميشه در دين بايد به بالاتر از خودمان نگاه كنيم، خاطرنشان كرد: حال براي اينكه به ائمه شباهت پيدا كنيم بايد در يكسري موضوعات دقت كنيم، يكي از اين موارد رعايت در ظاهر است، اين موضوع چنانچه ساده به نظر مي‌رسد اما مهم است، از طرفي ديگر موضوع اعتقادات است، چنانچه اعتقادات ما اصلاح شود به ائمه شبيه مي‌شويم.

حجت الاسلام ابوالقاسمي تاكيد كرد: اگر ما عصمت پيامبر را قبول نكنيم زندگي بر باد رفته است چون در اعتقاد خودمان دچار تزتزل شده‌ايم، اعتقاد نداشتن به پيامبر يعني اينكه خدا را قبول نداريم، اعتقاد به امام حسين(ع) سبب شد كه ياران امام در كربلا همه خودشان را فدا كردند، اعتقاد هم زماني درست مي‌شود كه ما اطلاعات خود را از اهل‌بيت(ع) فرا بگيريم.

وي در پايان گفت: در روايت آمده امام علي(ع) با انبيا در پنهان و آشكار بوده است، ما هرگاه به امام علي(ع) متوسل مي‌شويم پر از نور مي‌گردیم، اما حواسمان باشد شيطان برايمان امان‌نامه نياورد، براي حضرت عباس(ع) شيطان دوبار شب عاشورا امان‌نامه آورد اما او به امام عصر خود فقط نگاه كرد، بنابراين بايد به ائمه همچون حضرت عباس(ع) توسل كنيم تا از نور آنها بهره ببريم./202/816/ب1

ارسال نظرات