۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۱۵۲۶۴

گسترش زمینه‌های همکای دانشگاه‌های امام رضا و دانشگاه اسلامی لبنان

گسترش زمینه‌های همکای دانشگاه‌های امام رضا و دانشگاه اسلامی لبنان
طی نشستی مشترک، زمینه‌های همکای دو دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه اسلامی لبنان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دكتر حسن القيس، رئيس دانشگاه اسلامي لبنان به همراه دكتر شيخ ضياء الشمرتي، نماينده دانشگاه در قم و مصطفي حمدان، مدير روابط عمومي این دانشگاه ضمن حضور در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، با دكتر مرتضي رجوعي، رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در ابتداي اين ديدار، دكتر القيس، به معرفي اجمالي دانشگاه اسلامي لبنان پرداخت و اظهار کرد: اين دانشگاه توسط علاقه‌مندان به انديشه‌های امام موسی صدر با هدف تعالی معارف شيعی، مقابله با رويكردهای دانشگاه‌های آمريكايی و مسيحی در لبنان و حمايت از جوانان فقير شيعی تأسيس و فعاليت خود را تحت حمايت مجلس اعلای شيعيان لبنان در سال ۱۹۹6 با اخذ مجوز به عنوان يك دانشگاه غيردولتی غيرانتفاعی آغاز كرده است. 

وی ابراز کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۴ شعبه در مناطق مختلف لبنان بوده و دانشجوياني از ديگر مذاهب نيز در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند؛ شهريه اين دانشگاه با هدف ايجاد امكان تحصيل برای فرزندان خانواده‌های كم بضاعت در لبنان در زمره پايين‌ترين نرخ‌های شهريه است.

القیس تصریح کرد: دانشكده‌های مهندسی، علوم انسانی، ادبيات، مديريت، علوم سياسی و حقوق، علوم اسلامی در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد و برخی رشته‌ها در مقطع دكترا پذيرای دانشجويان است به نحوی كه هم اكنون بيش از 16 هزار دانشجو در اين دانشگاه تحصيل می‌كنند. 

وی خاطر نشان کرد: اين دانشگاه همچنين دارای مراكز متعددی همچون زبان‌های خارجی انگليسی، فرانسه، چينی و روسی)، كارآفرينی و نوآوری، توانمندسازی، اشتغال، آموزش استادان، حقوق بشر و درمان مستمر، دانشكده‌های مهندسی، علوم و هنر، پرستاری، ادبيات و علوم انسانی، گردشگری، اقتصاد و مديريت، مطالعات اسلامی، حقوق و علوم سياسی است.

رئيس دانشگاه اسلامی لبنان با بیان اینکه ما آمادگی داریم با دانشگاه بين المللی امام رضا(ع) به منظور فراهم شدن فرصت تحصيل برای دانشجويان كم بضاعت لبنانی به خصوص در رشته های مهندسی همكاری کنیم، گفت: رويكرد اين دانشگاه، همكاری با مجموعه‌های علمي كه به دانشجو به عنوان يك انسان نگاه می‌كنند نه به عنوان منبعی برای درآمد، است.

وی ادامه داد: اين دانشگاه همچنين تمايل دارد فرصتی را برای بهره‌مندی محققين لبنانی از منابع عميق و موثق اسلامی كتابخانه آستان قدس رضوی در بسترهای الكترونيكی فراهم كند.

دكتر رجوعی، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نيز در ادامه این گفتگو، ضمن معرفی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: اين دو دانشگاه، اشتراكات و اهداف مشترك بسيار زيادی دارند و در زمينه های مختلف مي‌توانند برای رسيدن به اهداف خود با يكديگر همكاری كنند. 

وی خاطر نشان کرد: زمينه‌های همكاری می‌تواند علاوه بر تبادل اساتيد و دانشجويان، برگزاری همايش‌های بين‌المللی مشترك به صورت حضوری و یا در بستر سامانه‌های الكترونيكی، عضويت در هيئت تحريريه نشريات علمی و تعريف و هدايت طرح‌های پژوهشی و پايان‌نامه‌های دانشجويی باشد.

در پايان این جلسه مقرر شد تعاملات و ارتباطات دو دانشگاه ادامه يافته و زمينه انعقاد تفاهم‌نامه‌های همكاری در آينده فراهم شود.

ارسال نظرات