۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۲۱۹۰۷
معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد؛

تشکیل شورای جهاد آبرسانی در کشور

تشکیل شورای جهاد آبرسانی در کشور
اصفهان – حسینی از تشکیل شورای جهاد آبرسانی در کشور خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا پروژه بزرگ غدیر در خوزستان اجرا و به یک هزار و ۶۰۰ روستا آبرسانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حسینی ظهر امروز در نخستین همایش بازنمایی هویت روستایی آسیب شناسی و کاهش آسیب‌ها، در کاشان گفت: بیش از یک سال است کشور با کاهش نزولات جوی روبرو است.

وی افزود: روستاییان و کشاورزان باید با توجه به شرایط و موقعیت کشور از الگو‌های جدید وزارت جهاد کشاورزی پیروی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه روستا‌ها باید هویت تولید مواد غدایی از طریق دامپروری و کشاورزی حفظ کنند گفت: گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی باید حفظ و شرف مصرف کننده نباشند.

به گفته وی در حال حاضر وضعیت خشکسالی کشور به گونه‌ای است که برخی دریاچه‌های کشور خشک شده است و باید مقتضیات زمان الگو‌های کشت در کشور رعایت شود.

حسینی همچنین به لزوم احیای بازی‌های بومی محلی در روستا‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بازی‌های روستایی با کمترین هزینه پویا، با نشاط و پرتحرک است و سبب ارتقای دوستی و صمیمیت بین مردم می‌شود.

وی امنیت غذایی کشور را متکی به روستا‌ها دانست و افزود: در جنگ روسیه و اکراین بیشتر کشور‌های اروپایی با مشکلات جدی روبه رو شدند، اما در دولت سیزدهم تصمیم گرفته شد، محصول گندم کشاورزان خریداری شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: بیش از ۷ میلیون تن گندم با قیمت مناسب خریداری، ذخیره و از قاچاق آن به کشور‌های همسایه جلوگیری شد.

حسینی با اشاره به رخ کشیدن خدمات دوران پهلوی در کشور، افزود: در آن زمان هیچ امکاناتی در اختیار روستاییان قرار نمی‌گرفت، برخی روستا‌ها حتی از جاده خاکی نیز محروم بودند.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی امام راحل همه در خدمت روستاییان قرار گرفتند.

حسینی با اشاره به اینکه اکنون متوسط زیرساخت روستایی کشور۹۰ درصد است، افزود: متوسط برق رسانی، آب آشامیدنی به روستا‌ها به ترتیب ۹۵ و ۸۰ درصد و در شاخص‌های مخابرات و اینترنت در روستا‌ها پیشرفت‌های خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به روستاییان کشور دارد و رئیس جمهور در سفر‌های استانی به روستا‌ها سرکشی می‌کند، گفت: دولت سیزدهم نمی‌خواهد روستاییان مورد بی‌مهری قرار بگیرند و جوانان وارد شهر‌ها شوند.

معاون اول پارلمانی رئیس جمهور از تشکیل شورای جهاد آبرسانی در کشور خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا طرح‌هایی از جمله پروژه بزرگ غدیر در خوزستان اجرا که به یک هزار و ۶۰۰ روستا آبرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علما، فقها، مشاهیر، شاعران و نویسندگان از روستا‌ها برخاسته‌اند، گفت: بازهم باید به دنبال کشف نخبگان و این استعداد‌های درخشان در روستا‌های کشور باشیم. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات