۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۷۲۳۳۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

تبلیغ دین به‌شدت مظلوم است/ سازمان تبلیغات بودجه فرهنگی مستقلی ندارد

تبلیغ دین به‌شدت مظلوم است/ سازمان تبلیغات بودجه فرهنگی مستقلی ندارد
حجت الاسلام امامی گفت: با توجه به چارت اداری، سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تنها با ۵۴ درصد ظرفیت نیروی انسانی فعالیت‌ها و رویکرد‌های خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امامی در جمع طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت طلاب در طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان، گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه و به فرازوفرودهای فراوان در سازمان تبلیغات استان آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی هیچ بودجه فرهنگی مستقلی ندارد، اظهار داشت: با توجه ‌به چارت اداری، سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تنها با 54 درصد ظرفیت نیروی انسانی فعالیت‌ها و رویکردهای خود را ادامه می‌دهد.

سخنران این نشست به برخی از دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی فعالیت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای احیای جایگاه سازمان تبلیغات در سطح مدیریت فرهنگی استان و اعتباربخشی به طرح‌های حوزوی، نیازمند تقویت حضور فرهنگی و دینی طلاب و نقش‌آفرینی این عزیزان در تمام سطوح تبلیغی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی یکپارچه نمودن و مردمی‌سازی برپایی مناسبات مذهبی و تقویت هیئت‌های مذهبی استان را از جمله رسالت‌ها و اقدامات این سازمان در یک سال اخیر دانست و اذعان داشت: برپایی دوره‌های کارآموزی ویژه مداحان و مرثیه سرایان اهل‌بیت علیهم‌السلام و برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی زنجان و قم با حضور مسئولین هیئات مذهبی و مداحان از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات استان در دوره اخیر بود.

حجت‌الاسلام امامی ایجاد وفاق استانی و بهره‌مندی حداکثری از همیاری و همفکری علمای استان را از رویکردهای نوین سازمان تبلیغات برشمرد و اذعان داشت: برپایی مراسم بازماندگان زیارت اربعین حسینی، پاسخ به شبهات روز، تهیه محتواهای تبلیغی در موضوع مهدویت، وهابیت و سواد رسانه‌ای از دیگر عرصه‌های نقش‌آفرینی سازمان تبلیغات اسلامی استان در حوزه ارتقای فرهنگ دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مجاهدت طلاب و فضلای جوان با بیان این که علی‌رغم تمام تلاش‌ها فاصله زیادی با پاسخگویی به نیازهای تبلیغی استان داریم، خاطرنشان ساخت: احیای ظرفیت‌های موجود، ظرفیت‌سازی تبلیغی و ارائه آموزش‌های تخصصی ویژه مبلغین و مداحان و ارتقای فعالیت هیئات مذهبی مردم‌نهاد از جمله عرصه‌هایی است که اداره کل سازمان تبلیغات، برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن‎‌ها طراحی نموده است.

حجت‌الاسلام امامی پایش فعالیت مؤسسه های قرآنی و تقویت حمایت از مراکز قرآنی استان را از دیگر رویکردهای جدید سازمان تبلیغات استان آذربایجان غربی دانست و ابراز داشت: بر آنیم تا مبتنی بر تدوین برنامه‌ریزی صحیح، برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت هدفمندی را ترسیم و با همیاری طلاب و فضلا عملیاتی نماییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر این که مسئله تبلیغ دین به‌شدت مظلوم است، اظهار داشت: استان شدیداً نیازمند حضور مجاهدانه عزیزان و مبلغین گرامی است و متأسفانه بخش قابل‌توجهی از مساجد استان بدون حضور روحانی هستند.

وی افزود: برای رهایی از دسیسه‌های شوم دین‌ستیزانه و دشمنان انقلاب و اسلام که دامن برخی از جوانان و حتی بخشی از مدیران را گرفتار نموده، باید مجاهدت نموده، کاستی‌ها و ضعف‌های تبلیغی استان را با حضور پرشور طلاب و فضلای برطرف نماییم.

حجت‌الاسلام امامی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به پرسش‌های طلاب و فضلای استان، به موضوع حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: در مباحث تبلیغی و گفتمان‌سازی باید به موضوع رعایت قوانین تأکید بیشتری داشته باشیم.

در بخش پایانی این جلسه طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی دغدغه‌ها، انتظارات و سؤالاتشان را دررابطه‌ با رسالت‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کردند.

ارسال نظرات