۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۸۱۳۱۰
مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

عرصه فرهنگ دینی نیازمند همکاری و تعامل نهادهای مختلف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر همکاری و تعامل نهادهای مختلف در عرصه فرهنگ دینی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود به طور یقین می توان کمبود بخش های مورد نظر را از بین برد.
مراسم توديع و معارفه مدير کل تبليغات اسلامي خراسان رضوي حجت الاسلام محمد سيدآبادي، مدير کل سابق تبليغات اسلامي خراسان رضوي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در مراسم معارفه مدیر کل جدید این سازمان که در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حال حاضر از نظر امکانات دوره طلایی خود را سپری می کند زیرا آنچه را که امروز از نظر امکانات و بودجه در اختیار دارد قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با بیان اینکه ما در بخش تبلیغ دین و معارف الهی در کشور از امکانات بالایی برخوردار هستیم، ابراز داشت: این امکانات، امکانات مطلوبی است اما کافی نیست.

حجت الاسلام سیدآبادی با اشاره به اینکه گاهی در حوزه تبلیغات دینی غفلت های زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: در حوزه تبلیغ دین و معارف اسلامی نیازمند همکاری و تعامل نهادها و سازمان های مختلف هستیم اما با این وجود نه تنها در حل آن ها گام های مؤثری برداشته نشده است بلکه گاهی فضاهای سیاسی کشور به تشدید این مشکل کمک کرده است.

ضرورت حذف موازی کاری در عرصه فرهنگ دینی

وی با اشاره به آثار موازی کاری در فعالیت ها، خاطر نشان کرد: پراکندگی و موازی‌ کاری در عرصه فرهنگ دینی موجب می ‌شود که ثمراتی که به مردم می ‌رسد، اندک باشد.

وی با تأکید بر حذف موازی کاری در عرصه فعالیت های تبلیغی و دینی، افزود: با تعدد مراکز دینی در کشور مخالف نیستم اما اینکه هر سازمانی بدون در نظر گرفتن آن چه که در مؤسسات و مراکز دیگر انجام می شود فعالیت های خود را انجام دهد موجب موازی کاری در این عرصه می شود لذا نیازمند ارائه سرفصل ‌های مرتبط با این حوزه ها و ارائه و اجرای طرح لازم برای هماهنگی بین مراکز هستیم.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر هماهنگی بین نهادها و مؤسسات مختلف و استفاده از ظرفیت آن ها در عرصه تبلیغ دین و معارف اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: اگر از ظرفیت های مادی و معنوی که در اختیار داریم بهره برداری مطلوبی صورت گیرد و از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود به طور یقین می توان خلأ بخش های مورد نظر را از بین برد.

بیش از 800 مبلغ از حوزه علمیه مشهد به نقاط مختلف اعزام شده اند

وی با اشاره به اینکه بالاترین ظرفیت کشوری در خصوص روحانیان مستقر و طرح هجرت در خراسان به چشم می خورد، خاطر نشان کرد: خراسان بالاترین ظرفیت کشوری را در بخش روحانیان مستقر وطرح هجرت داراست و از حوزه علمیه مشهد بیش از 800 مبلغ به نقاط مختلف اعزام شده اند که 400 نفر آن ها در خراسان رضوی مستقر هستند.

حجت الاسلام سیدآبادی با بیان اینکه ساخت بیش از 250 خانه عالم در استان، اذعان داشت: یک پنجم اعتبارات ساخت این خانه های عالم با اعتبارات دولتی و چهار پنجم آن به کمک و پشتیبانی مردم اختصاص دارد.

وی با اشاره به 22 مجتمع فرهنگی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اظهار داشت: چهار مجتمع در خراسان رضوی و هشت مجتمع دیگر در خراسان شمالی و جنوبی احداث شده است.

شبیخون فرهنگی و ضرورت حضور در جبهه فرهنگی

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر مقابله با شبیخون فرهنگی، گفت: از طرفی امروز مطالبات اقشار مختلف مردم در حوزه دین و فرهنگی دینی گسترده است و از طرف دیگر با هجمه دشمنان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبیخون فرهنگی مواجه هستیم از این رو ضرورت برنامه ریزی و سیاستگذاری برای مقابله با دشمنان امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با همه ظرفیت و و امکانات خود در تلاش هستند تا به کشور ضربه بزنند، ادامه داد: امروز عرصه دفاع جانانه از انقلاب و اسلام و جهاد و مبارزه در جبهه فرهنگی است./934/پ202/ص
ارسال نظرات