۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۶۲۲۰
مدیر گروه علوم سیاسی جامعه المصطفی:

روش‌های سخت افزاری و نرم افزاری در مقابله با پدیده قرآن سوزی به کار گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم دینی و سیاسی، باید ها و نبایدهای مقابله با قرآن سوزی را تبیین کرد.
 نصرالله سخاوتي


حجت الاسلام نصر‌الله سخاوتی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به جریان قرآن سوزی از سوی عده‌ای نادان در آمریکا، بیان داشت: چند وقتی فضای رسانه ای آبستن خبری ملال ﻻور بود که کشیشی مسیحی به نام تروی جونز قصد کرده تا پدیده قرآن سوزی را در آمریکا در روز یازدهم سپتامبر دنبال کند اما دامنه فشارها و اعتراضات او را به عقب نشینی کشاند با این حال عده ای فریب خوره دست به این اقدام شنیع زدند و فیلم و اسلاید های آن در جهان پخش شد.

وی ادامه داد: وظیفه شناسی و اینکه در مقابل این پدیده چه باید بکنیم و چه کارهایی نباید انجام دهیم، لازم است.

بایدهای سخت افزاری و نرم افزاری

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در بعد سخت افزاری باید مقابل قرآن سوزی اعتراض خود را به هر شکل ممکن نشان دهیم و فریاد اعتراض خود را به جهانیان برسانیم که راهپیمایی و تحصن از راهکارهایی است که باید دنبال شود.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید در حمایت از قرآن حرکت های نمادین داشته باشند و فکر چاره ای برای توقف این گونه اعمال بیندیشد.

استاد علوم سیاسی در تبیین روش نرم افزاری اظهار داشت: قرآن آخرین کتاب آسمانی مسلمانان است که باید معارف ناب آن برای تمامی مردم جهان بیان شود.

وی انجام کار گسترده فرهنگی در جهت بسط معارف قرآنی را لازم برشمرد و گفت: باید بکوشیم قرآن آن گونه که هست تبیین و زیبایی آن شناسانده شود.

نبایدها

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نباید ها در مقابله با این جریان را باید از خود قرآن فرا گیریم که قرآن ما را دعوت به احترام به مقدسات می کند.

این کارشناس دینی بیان داشت: قران به مخاطبان خود هشدار می دهد که نباید به مقدسات کفار و مشرکان توهین کرد و اگر آنها توهین کردند، شما مقابله به مثل نکنید.

حجت الاسلام سخاوتی گفت: قرآن می گوید اگر شما به الاهه های آنان توهین کنید، آنها به پروردگار شما توهین می کنند.

وی بیان داشت: اگرچه تورات و انجیل تحریف شده است، اما مسلمانان مجاز به تعرض به آن نیستند و کسی حق حرمت شکنی نسبت به آن را ندارد.

مدیر گروه علوم سیاسی جامعه المصطفی بیان داشت: بعد از یازدهم سپتامبر، گرایش زیادی نسبت به خواندن قرآن در بین مردم کشورهای آمریکایی و اروپایی پدید آمد و پیش‌بینی ما این است که این حادثه نیز باعث تشدید گرایش به اسلام و قرآن شود. /909/ت302/ع





ارسال نظرات