۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۶۳۸۰۰
آیت الله حائری شیرازی:

گاهی اوقات استخاره تفکر را از انسان می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار زیان‌بار غرور و خودپسندی در تخریب شخصیت طلبه تصریح کرد: گاهی یک بارک الله انسان را از قدرت می اندازد و گاهی قدرت می دهد.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در درس اخلاق خود در حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام) زنجان، با اشاره به نقش و خدمات ارزشمند علمای معاصر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در طول تاریخ در قم و سایر شهرها شخصیت های مهم و برجسته ای داشته و دارند، باید دید چطور می شود یک روحانی منشأ خدمات بزرگ می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: طلبه مانند یک ساختمان است، ساختمان یک زیر بنا دارد و یک رو بنا، شالوده آن زیربنا و سقف روبنای آن است؛ روحانیانی که خدمات بزرگی انجام داده اند زیربنا و روبنای بسیار قوی داشته اند، اگر طلبه ای زیربنای قوی تری که شامل نیت پاک است، داشته باشد رو بنای قوی خواهد داشت.

 

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: شالوده و اساس یک طلبه ای که می خواهد درس بخواند و یا درس بدهد، نیت است، یعنی برای چه آمده است و برای چه می خواند؛ شرط طلبگی قبولی نیت از سوی خداوند متعالی است.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به تبعات زیان‌بار غرور و خودپسندی در تخریب شخصیت طلبه، خاطر نشان کرد: مبادا که غرور و خودپسندی در وجود شما مشاهده شود، چراکه آفت طلبگی غرور است؛ گاهی یک بارک الله انسان را از قدرت می اندازد و گاهی قدرت می دهد؛ هر وقت دیدید خوبی های شما جلوی چشمان تان است، دارید نزول می کنید و به خدا پناه ببرید و هرگاه دیدید ناتوانی های تان جلوی چشمان تان است خدا را شکر کنید که مقدمه ترقی شما است.

 

آیت الله حائری شیرازی در پایان با ذکر این مطلب که هر کاری باید با عقل و فکر و اندیشه باشد و نباید در همه کارها به استخاره پناه برد، گفت: اگر استخاره کردید دیگر نمی توانید تفکر کنید، استخاره صحیح است اما زمانی که واقعا مضطر شدید؛ در هر کاری استخاره نکنید؛ مشورت و فکر کنید. اگر روی به فرمان عقل آوردید تحیرتان کم می شود و از سرگردانی بیرون خواهید آمد؛ کسی لیاقت استاد اخلاق بودن را دارد که عقل بر او حاکم باشد./9351/پ202/ج

ارسال نظرات