۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۷۰۳۱۹
مبلغ حوزه علمیه قم:

اسلام با حمایت‌های حضرت خدیجه استوار ماند

خبرگزاری رسا ـ سخنران مسجد خاتم الانبیای پردیسان با اشاره به جایگاه بی بدیل حضرت خدیجه در اسلام، گفت: حمایت‌های مالی حضرت خدیجه(س) تأثیر بسیار زیادی بر تثبیت و پیشرفت اسلام داشته است.
سالروز وفات حضرت خديجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اسماعیلی مبلغ حوزه علمیه قم در سخنرانی ظهر امروز در مسجد جامع خاتم الانبیای پردیسان قم با توجه به سال روز وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: آیت الله مامقانی در کتاب تنقیح الرجال به نام حضرت خدیجه(س) که می رسد می گوید«هی فوق مرتبة التقوی» یعنی مقام و منزلت حضرت خدیجه(س) از متقین بالاتر است که جایگاه بسیار رفیعی است.

 

وی با اشاره به احادیث فراوانی که در منزلت حضرت خدیجه(س) بیان شده، گفت: این بانو به همراه حضرت فاطمه(س) و حضرت آسیه و حضرت مریم سرور زنان عالم هستند که هیچ زن دیگری در دنیا به مقام آنها نرسیده و نخواهد رسید.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که حضرت خدیجه(س) اولین زنی بود که اسلام آورد و پشت سر پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) نماز خواند، ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) با مال خود از اسلام حمایت کرد و تأثیر بسیار زیادی بر تثبیت و پیشرفت اسلام داشته است.

 

وی ضمن بیان این حدیث از پیامبر(ص) که «اگر شمشیر علی(ع) و مال خدیجه(س) نبود، اسلام استوار نمی شد» چند مورد از مصارف این اموال در راه پیشرفت اسلام را برشمرد و گفت: آزادی بردگان تحت شکنجه، پرداخت بدهی بدهکاران، انفاق به تهی دستان و از همه مهم تر در سال هایی که در شعب ابیطالب در محاصره اقتصادی بودند توانست کمک زیادی به پیامبر(ص) بکند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با یادآوری خدماتی که حضرت خدیجه(س) به اسلام کردند و جایگاه رفیع ایمان آن حضرت در نزد خداوند، ابراز داشت: خدا و جبرئیل در شب معراج از طریق پیامبر(ص) به ایشان سلام می‌دهد؛ ما باید در حد توان خود یاد آن حضرت را زنده نگه داریم و با نوشتن کتاب و مقاله و نامیدن کودکان خود به نام حضرت خدیجه(س) در این مسیر گام برداریم.

 

سخنران مسجد خاتم الانبیا همچنین در بیان مسأله شرعی با ذکر این نکته که احکام شرعی بسیار دقیق است و با دیدن یک یا دو حدیث نمی‌شود حکم شرعی استنباط کرد، گفت: امام خمینی(ره) به شاگردانش می‌گفت که برای فقیه شدن باید 70 سال درس خواند.

 

وی در ادامه افزود: در نماز نیاز نیست که همه قواعد تجوید را رعایت کرد بلکه باید در حد متعارف دقت کرد؛ زیرا انسان را از بسیاری از فیوضات محروم می‌کند./843/پ202/ف

ارسال نظرات