۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۷۵۹۲
استاد حوزه علمیه:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به درستی تبیین نشده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به درستی تبیین نشده است، گفت: مسؤولان و مدیران ما باید در نشر صحیح امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند، امیر مومنان(ع) فرمودند کسی که نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد این شخص مرده است.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام احمد محلاتی استاد حوزه علمیه تهران ظهر امروز در مسجد امام خمینی قزوین با اشاره به مقام والا و جایگاه با ارزش امام حسین(ع) گفت: زمین و زمان دست به یکدیگر دادند تا نام امام حسین(ع) را پاک کنند و تا به امروز که 1400 سال از واقعه کربلا می‌گذرد نتوانستند نام حسین(ع) را از دلها پاک کنند و این مجالس عزاداری را کمرنگ کنند.

 

وی در ادامه افزود: اگر کسی وارد کشور ایران شود و آشنایی با دستگاه امام حسین(ع) نداشته باشد و عزاداری ما برای امام حسین(ع) را مشاهده کند فکر می‌کند که ما برای کسی عزاداری می‌کنیم که دو یا سه روز از شهادت وی می‌گذرد.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: کسی باور نمی‌کند که این عزاداری برای کسی است که حدود 1400 سال از دنیا رفته است.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رضا خان بسیار تلاش کرد تا روضه خانی و مراسم عزاداری را در کشور از بین ببرد اما موفق نشد.

 

حجت الاسلام محلاتی اظهار کرد: متوکل عباسی زمانی که متوجه شد افراد بسیاری برای زیارت به کربلا می‌روند دستور داد تا از کسانی که به کربلا می‌روند مالیاتهای سنگینی بگیرند تا آنها از رفتن به کربلا منصرف شوند اما جمعیت کاهش پیدا نکرد.

 

وی با بیان این‌که متوکل دستور به قطع کردن دست زائران امام حسین(ع) داد بیان کرد: زمانی که متوکل نتوانست با گرفتن مالیاتهای سنگین مردم را از رفتن به کربلا منصرف کند دستور به قطع دستان آنها داد.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: متوکل برای از بین بردن نام امام حسین(ع) دستور داد تا آب فرات را به سمت حرم امام حسین(ع) روانه کنند و زمانی که لشگریان آب را به طرف حرم هدایت کردند نزدیک قتلگاه آب متوقف شد و دیگر حرکت نکرد.

 

استاد حوزه علمیه، خداوند را پشتیبان و حامی امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: خداوند امام حسین(ع) را مورد لطف و عظمت خود قرار داده است و در ماه محرم افراد از مذاهب مختلف بودایی، ارمنی و یهودی در مراسم عزاداری سالار شهیدان شرکت می‌کنند.

 

حجت الاسلام محلاتی تاکید کرد: ما باید راه و هدف امام حسین(ع) را بررسی کنیم، زمانی که امام حسین(ع) از مدینه به طرف کربلا حرکت کردند 5 مرتبه سخنرانی کردند و در سخنرانی هایشان هدفشان را بیان کردند.

 

امام حسین برای عدالت، عیب پوشی و دستگیری به شهادت رسیدند

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) نامه‌ای به مردم بصره نوشتند و بیان کردند که من برای 2 اتفاق مهم حرکت کرده‌ام نخست این‌که سنت پیامبر در حال از بین رفتن بود و جامعه ارزشی و نبوی جای خود را به جامعه سلطنتی داده بود و دوم برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: امام حسین(ع) برای عدالت، عیب پوشی و دستگیری به شهادت رسیدند و هرگز به دنبال قدرت طلبی نبودند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: کسی که به دنبال کمک به خلق و اصلاح دیگران باشد این شخص جانشین خدا بر روی زمین است.

 

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به درستی تبیین نشده است

حجت الاسلام محلاتی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به درستی تبیین نشده است تاکید کرد: مسؤولان و مدیران ما باید در نشر صحیح امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند، امیر مومنان(ع) فرمودند کسی که نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد این شخص مرده است.

 

وی بیماری‌های جامعه را به دو دسته تقسیم کرد و بیان کرد: بعضی از بیماری ها با کوچکترین راهکارها از بین می‌رود و بعضی از مشکلات به قدری بزرگ و ریشه‌ای هستند که نیاز به یک راهکار اساسی دارند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: همه اهل بیت کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین(ع) ما را زودتر به مقصد می‌رساند./838/202/ب1

ارسال نظرات