۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۱۸۳۸۶
رییس مرکز تخصصی مهدویت مطرح کرد؛

حساسیت والدین و سواد رسانه‌ای دو اهرم بازدارنده جوانان در استفاده از فضاهای مجازی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کلباسی حساسیت والدین و بحث سواد رسانه ای را از اهرم های مهم باز دارنده جوانان و نوجوانان در استفاده از فضاهای مجازی برشمرد و گفت: این دو مسأله بسیار مهم هستند که والدین و نظام آموزشی و تبلیغی کشور در این عرصه می تواند به این موارد بپردازند.
حجت السلام کلباسي

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اهرم های بازدارنده نوجوانان و جوانان از افراط در استفاده از فضاهای مجازی عواملی بسیار دخیل است، ابراز کرد: مهم‎ترین اهرم بازدارنده جوانان و نوجوانان خانواده است، یک خانواده در ایجاد تثبیت عادت‌های سازنده نقش بسیار مهمی دارد.

 

وی ادامه داد: توجه خانواده ها به این مشکل و خطراتی که در پی دارد و تنظیم فرصت‏ها، بالاترین و سازنده‌ترین نقش را در این میدان دارد، والدین نسبت به اولاد خود حساس‌اند و این حساسیت را از دوران طفولیت به فرزندان خود منتقل می‌کنند.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه والدین هرگز به فرزندان خود اجازه نمی دهند که به سوی خطر گامی بردارند، تصریح کرد: والدین باید نسبت به فرزندان خود حساسیت نشان دهند که فضاهای مجازی، مکان مناسبی برای حضور فرزندانشان در آن نیست.

 

حجت الاسلام کلباسی اضافه کرد: اگر والدین این حساسیت را داشته باشند و به بچه های خود بفهمانند که این فضاها نه تنها برای آنها مفید نیست بلکه مضر هم است، این حساسیت می تواند نحوه استفاده از فضای مجازی و محدوده آن را مشخص کند.

 

وی با ابراز تاسف گفت: در جامعه ما بحث سواد رسانه ای چندان مورد توجه قرار نگرفت، درست است که رسانه های مختلفی در مجاورت مردم است ولی چگونه و به چه میزان برای استفاده کردن از این رسانه ها باید بهره برد، مسأله مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: این مسأله بسیار مهم است که باید در آموزش ها و تبلیغات به آن رسیدگی شود و همه باید این توجه را پیدا کنند که ذهن افراد با هر زباله ای نباید پر شود که اگر چنین شد فضایی برای مطالب سالم و مفید باقی نخواهد ماند.

 

وی با بیان اینکه در خانواده مهم‏ترین نقش را والدین دارند، اظهار داشت: اگر والدین عامل گرایش فرزندان به این شبکه های مجازی شوند با توجه به نقش اساسی که والدین در تربیت فرزندان خود دارند این سبب می شود که کار خیلی مشکل تر شود، بنابراین آنها باید با توجه به نقشی مهمی که در خانواده دارند، نگذارند که فرزندانشان به سمت این فضاهای مجازی کشیده شوند./875/302/ب2

ارسال نظرات