۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۲۱۹
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی:

شرط پذیرش اعمال، محبت ولی خدا و ولایت ائمه اطهار است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه شرط پذیرش اعمال، محبت ولی خدا و ولایت ائمه معصومین است، گفت: در زیارت جامعه کبیره، محبت اولیای خدا عامل قبولی واجبات عنوان شده است.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی (ص) و سخنران حرم رضوی ساعاتی پیش در جمع زائران و مجاوران امام هشتم(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره)، به موضوع محبت و آثار دوستی اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از واژه هایی که نسبت به آن تاکید شده و در زیارتنامه ها نیز بیان می کنیم موضوع محبت و دوستی اهل بیت است.

وی با بیان اینکه در زیارت امین الله، 13 حاجت از خداوند متعال خواسته می شود و یکی از این حاجات، محبت و عشق به اولیای برگزیده الهی است، ادامه داد: اگر کسی محب اهل بیت علیهم السلام باشد خیر دنیا و آخرت نصیبش می شود.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه با بیان اینکه محبت اهل بیت دارای آثار و درجاتی است و  مردم در محبت اهل بیت، سه دسته و سه رتبه دارند، به روایت امام صادق علیه السلام «طبقه اُحبونا فی العلانیة و لم یُحبونا فی السر و طبقةٌ یحبونا فی السر و لم یحبونا فی العلانیة و طبقهٌ یحبونا فی السر و العلانیه» اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه السّلام فرمودند: دوستان ما سه گروهند: گروهى كه ما را در ظاهر دوست دارند ولى در باطن دوستمان ندارند و گروهى كه ما را در باطن دوست دارند ولى در ظاهر اظهار دوستى نمى‏ كنند و گروهى كه هم در ظاهر دوست دارند و هم در باطن که اینان دوستان درجه یك ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه از این درجات سه گانه امام صادق (ع)، درجه سوم دارای ارزش و اعتبار است، ابراز داشت: محبت به شعار دادن نیست، بلکه به شعور است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی (ص) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرط پذیرش اعمال، محبت ولی خدا و ولایت ائمه معصومین علیهم السلام است، ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره، محبت اولیای خدا عامل قبولی واجبات عنوان شده است.

وی دوست داشتن اهل بیت به خاطر خداوند، صادق بودن و جلو قرار دادن اهل بیت(ع) و جلو نیفتادن از ائمه معصومین را از شروط محبت اهل بیت علیهم السلام در بیان امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: محبان اهل بیت علیهم السلام باید نسبت به فرائض و واجبات مقید باشند.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه بر حفظ و تقویت ارتباط مردم با عالمان و طلاب علوم دینی تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه بعضی از مردم در احکام و مسائل دینی ناوارد و ضعیف هستند.

وی همچنین بر داشتن رساله های مراجع در منازل و تقویت اطللاعات و مبانی دینی در بین مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از افرادی که دارای مدارک بالا هستند متاسفانه به قرآن کریم بی توجه اند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی (ص) همچنین بر خواندن نماز اول وقت بین مسلمانان و محبان اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد و اظهار داشت: نماز، تنها عبادتی است که روی نیزه قطع نمی شود.

وی به شاخصه های محبت به اهل بیت با توجه به حدیث کتاب خصال مرحوم صدوق از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: از رسول خدا (ص) آمده است که هر کسی محب اهل بیت باشد باید بیست صفت دنیوی و اخروی داشته باشد.

حجت الاسلام رفیعی در پایان بی رغبتی به دنیا، حریص بودن بر عمل، ورع داشتن در دین، میل و رغبت در عبادت، توبه کردن قبل از مرگ، شوق و نشاط در شب زنده داری، نا امیدی از آنچه در دست مردم است، رعایت کردن اوامر و نواهی پروردگار، دشمنی دنیا و سخاوتمندی را از صفات دنیوی دانست و گفت: محبت به اهل بیت آثار فراوانی دارد که این محبت باید حقیقی و واقعی باشد./201/859/ب1

ارسال نظرات