۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۷۳۵۰۷
مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد:

پذیرش فشارها و خطرات لازمه فعالیت یک روحانی در جامعه است

حجت الاسلام نقدعلی گفت: پذیرش خطرات، تحت فشار قرار گرفتن های مالی و همچنین دشمن تراشی ها لازمه فعالیت یک روحانی در جامعه است.
حجت الاسلام نقدعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در سخنرانی بعدازظهر امروز که در مدرسه شهید طباطبایی نژاد اصفهان برگزار شد، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی اخیراً در بیانیه ای دولت را بازخواست کرده اند.

وی در ابتدا با اشاره به آیه شصت و سوم سوره مائده که می فرماید«لَوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَ» افزود: قصه قوم بنی اسرائیل به وفور در قرآن تکرار شده است چرا که شرح حال اقوام زیادی در طول تاریخ بوده است؛ خداوند قبل و بعد از ولایت امیرمؤمنان(ع) مسلمانان را از پذیرش ولایت یهود و نصارا نهی می کند.

حجت الاسلام نقدعلی اظهار کرد: توده مردمِ یهود و نصارا نسبت به گناهان مختلف، تعرض به حق دیگران و خوردن مال حرام مسابقه می گذاشتند و علما و روحانیان آن ها سبب دور شدن مردم آن زمان از این اعمال نمی شدند.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: بر علمای هر قوم لازم است که مردم را از انجام گناهان، تعرض به حق دیگران و همچنین خوردن مال حرام بازدارند؛ امام حسین(ع) بعد از مرگ معاویه در خطبه ای خطاب به خواص جامعه می فرمایند، شما در بازار همچون علما قدم می زنید و از احترام برخوردار هستید، فکر نکنید مردم به خاطر ظاهرتان به شما احترام می گذارند بلکه آن ها از شما می خواهند که مشکلاتشان را حل و فصل کنید.

وی افزود: فرد روحانی که در راستای حفظ دین، تحت فشار قرار نگیرد، از منظر امام حسین(ع) اصلاً عالم دینی نیست، پذیرش خطرات جانی، تحت فشار قرار گرفتن های مالی و همچنین دشمن تراشی ها لازمه فعالیت یک روحانی در جامعه است.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: ما وظیفه داریم از انقلابی که امام راحل آن را کلید زدند در برابر دشمنی های غرب بایستیم و جامعه را از کج روی حفظ کنیم؛ عقب گردها از سوء تدبیرها و اسراف کردن ها و کم عبرت گرفتن ها و همچنین گول خوردن ها نمایان است.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در رفتار دولت فعلی همه این عقب گردها به خوبی و وضوح قابل مشاهده است؛ آیت الله مکارم شیرازی اخیراً در بیانیه ای دولت را بازخواست نموده اند.

وی در پایان گفت: ورود به حوزه باید خروجی داشته باشد؛ منبر رفتن و نماز خواندن را هر انسان عامی بلد است و گاهاً در بعضی از مواضع از ما طلاب نیز بهتر هستند؛ ما باید در راستای دین تلاش کنیم و سختی ها را تحمل کنیم./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات