آیت الله کعبی در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان در اهواز:
تبلیغ سکولار به دین خدمت نمیکند/ نمی توانیم بین تدین و تحولات سیاسی و اجتماعی دیوار بسازیم
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که تبلیغ سکولار نه تنها به دین خدمت نمیکند بلکه در نهایت باعث فاصله گرفتن مردم از دین میشود، به تبیین بایسته های تبلیغ در عصر انقلاب اسلامی پرداخت و مبلغان را سفیران ایمان، هدایت اخلاق و فضیلت نامید.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان در اهواز، سخنان مهمی درباره رسالت تبلیغی طلاب و روحانیت و بایدها و نبایدهای آن بیان کرد.
وی با تاکید بر این که امروز نمیتوانیم بین تدین و تحول و توجهات سیاسی و اجتماعی دیوار بسازیم و فاصله بگذاریم، نمیتوانیم بگوییم مسوول دین مردم هستیم و تحول و توجهات سیاسی کار ما نیست.
آیت الله کعبی اظهار داشت: ما در عصر انقلاب اسلامی زندگی میکنیم که تدین و تحول را در طراز جهانی مطرح کرده و انسان معاصر را مخاطب قرار داده است اگر مبلغ خود را با نگاه انقلاب اسلامی همسو نکند این تدین هم زیرسوال میرود؛ مردم به روحانیت به مثابه پرچمدار حرکت تحول جهانی به زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه میکنند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به برکات انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف از جمله اسلامی سیاسی اشاره و تصریح کرد: تشیع و آموزههای مکتب اهل بیت به برکت انقلاب اسلامی از حاشیه به متن زندگی سیاسی و اجتماعی آمده است ؛ در جهان امروزی همه چیز به یکدیگر مرتبط شده است و نگاه جهانی را باید در تبلیغ لحاظ کنیم.
وی تصریح کرد: امروز کسی که به نام دین نسبت به نظام طاغوت جهانی همراهی کند یا بی تفاوت باشد مانند کسی است که میخواهد با لباس نجس نماز بخواند؛ مگر میشود با لباس نجس نماز خواند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مبلغان را سفیران ایمان و هدایت، اخلاق، فضیلت، جهاد و ایثار و سفیران قیام الی الله و حرکت و ایجاد تحول در جامعه توصیف کرد و ملاک ارزیابی تبلیغ را در تاثیرگذاری در این مقولهها دانست.
آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان توصیه های خطاب به مبلغان و روحانیان ارائه کرد و
ماه رمضان را ماه ظرفیتها و فرصتهای الهی برای تحول روحی و معنوی و قیام برای خدای متعال دانست.
وی با تاکید بر این که قدرت ارتباط و اقناع مردم و تبیین صحیح دین برای مردم رسالت انبیا است، اظهار داشت: مردمداری جزو الزامات تبلیغ موفق است یعنی اینکه مبلغ با مردم مرتبط شود و چهرههای تاثیرگذار و گروههای مرجع اجتماعی را بشناسد و ارتباط بگیرد و مبلغ از حمایت آنها برخوردار باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در دنیای مدرن متاثر از فضای رسانه و عصر دیجیتال و پیچیدگیها و دلبستگی ها و تکثر پیام برای انسان معاصر، یکی از عرصههای جنگ ترکیبی و جنگ ادراکی دشمن ایجاد زمینهای ضد فضای تحول روحی در ماه مبارک است.
ارسال نظرات