۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۹۳۶۸
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش در عرصه دینی و معرفتی نیازمند همکاری حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بر استفاده از ظرفیت‌های گسترده حوزه‌های علمیه در آموزش پرورش تأکید کرد و گفت: گسترش همکاری حوزه علمیه و آموزش پرورش بالندگی دستگاه تعلیم و تربیت را در پی خواهد داشت.
روحانيت و مدرسه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، امروز در جمع روحانیان فعال در مدارس استان، با اشاره به نقش روحانیت در رشد و گسترش باورهای دینی در جامعه گفت: روحانیت در طول تاریخ مدافع اصلی ارزش های دینی بوده است.

وی با بیان این که پیشگامی روحانیت در عرصه دینی در طول تاریخ گواه نقش‌آفرینی این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی است، افزود: روحانیت هیچ‌گاه در برابر هجمه‌های فرهنگی علیه دین اسلام سکوت نکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف همواره سبب هراس دشمنان نظام اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره سعی در تخریب جایگاه این قشر تأثیر‌گذار جامعه را داشته است.

امیری‌ حضور روحانیت در دستگاه تعلیم و تربیت را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی در مهم ترین دستگاه آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: باید نقش تلاش تا حضور نقش‌آفرین این قشر ارزنده جامعه در سطح آموزش و پرورش پر رنگ‌تر شود.

وی با اشاره به این که امروز همه تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه به کار گرفته شده است، ادامه داد: دانش آموزان نیز به عنوان گروه هدف نظام سلطه به شدت در معرض خطر هجمه های فرهنگی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، تربیت اسلامی دانش آموزان را مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: نظام آموزشی همه موفقیت ها در حوزه های دیگر از جمله علوم پایه و کسب دانش‌های گوناگون را از منظر دین جستجو می‌کند.

امیری‌ حضور پر رنگ‌تر روحانیت در دستگاه تعلیم و تربیت را ضروری خواند و ادامه داد: با توجه به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان در عرصه‌های گوناگون، طلاب و روحانیان می‌توانند با تقویت باورهای دینی در دانش‌آموزان مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های گسترده حوزه‌های علمیه در آموزش پرورش تأکید کرد و بیان داشت: گسترش همکاری حوزه علمیه و آموزش پرورش بالندگی دستگاه تعلیم و تربیت را در پی‌خواهد داشت.

امیری، حوزه های علمیه را سرچشمه معارف زلال اهل بیت، ولایت و مرجعیت دانست و خاطرنشان کرد: همراهی این مرکز عظیم معرفتی می تواند تأثیر بسزایی بر افکار و اندیشه های فرزندان پاک سرشت کشور ما داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که آموزش و پرورش در عرصه دینی و معرفتی نیازمند همکاری حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: همراهی روحانیت در این عرصه می تواند دستگاه تعلیم و تربیت را در تحقق تربیت اسلامی دانش آموزان یاری دهد.

امیری، بازگشت به اصالت فرهنگ ناب اسلامی را رویکرد جدید دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: امروز همه تلاش برنامه ریزان سیستم آموزش در کشور حذف هر‌گونه تفکرات غیر اسلامی در بدنه آموزش و پرورش است./950/پ202/س
ارسال نظرات