۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۵۴۴۹۶
نوشته استاد شهید مرتضی مطهری؛

«آینده انقلاب اسلامی ایران» در کتابخانه های عمومی کشور

خبرگزاری رسا ـ اداره کل تامین منابع نهاد کتابخانه های کشور از خرید و ارسال کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری برای کتابخانه های عمومی در سراسر کشور خبر داد.
آينده انقلاب اسلامي ايران

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در راستای اهداف خود به منظور تقویت منابع کتابخانه ای و افزایش سرانه مطالعه مفید، کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری را برای تمامی کتابخانه های سراسر کشور خریداری و ارسال نموده است. 
  

اداره تامین منابع در خصوص این کتاب ارزشمند متذکر شده است: این کتاب شامل متن آخرین سخنرانی‌های ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به همین دلیل دارای اهمیت و جذابیتی ورای سایر کتب این شهید بزرگوار است؛ چرا که در آن آخرین نظرات شهید مطهری در مورد مسائل اولیه انقلاب و آنچه که در آینده انقلاب اسلامی، برای تبیین و تحکیم و رشد آن لازم الاجراست بیان شده است.

این اداره در ادامه آورده است:‌ در کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» استاد شهید ابتدا با بیان اهداف روحانیت در مبارزات، به تبیین تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر نهضت‌های قرن اخیر ایران پرداخته‌اند. سپس تحلیل انقلاب ایران و شباهت‌های آن با انقلاب حضرت رسول را بیان فرموده‌اند و در بخش چهارم، آینده انقلاب اسلامی را ترسیم و راه‌های نیل به آن را تبیین کرده‌اند. ضمن اینکه به طور مختصر به نقش زن در جمهوری اسلامی نیز اشاره داشته‌اند.
 
بخش پنجم شامل مصاحبه‌های استاد در 2ماه آخر عمر شریفشان است که منعکس کننده آخرین نظرات ایشان درباره جمهوری اسلامی است. اما آنچه که تمایز دهنده این کتاب از سایر کتب شهید مطهری است، بخش دیباچه می‌باشد که حاوی شعری از استاد در غم فراق امام خمینی، و متن خیر مقدم بازگشت امام خمینی به ایران است که توسط استاد به رشته تحریر درآمده است.

گفتنی است، این کتاب را انتشارات «صدرا» روانه بازار کتاب کرده است./913/د102/ق

ارسال نظرات