۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۲۹۸
حجت الاسلام قربانی:

برخی مسؤولان از شعار اعتدال عبور کرده اند/ دولت تدبیر در عمل نشان دهد بهتر از دیگران است

خبرگزاری رسا ـ معاون قضایی رییس دیوان عدالت اداری با بیان این که دولت با به کار گیری برخی از عناصر فتنه از شعار اعتدال عبور کرد، گفت: در عرصه فرهنگ نیز برخی دولتمردان سیاست ولنگاری را تعقیب می کنند.
حجت الاسلام موسي قرباني موسي قرباني

حجت الاسلام موسی قربانی مشاور سازمان بازرسی کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت یازدهم، اظهار داشت: یک سال زمان کمی است برای این که بتوان قضاوت قطعی در مورد دولت داشت اما در این مدت محدود نیز دولت توفیقاتی داشته است.


وی افزود: به طور کلی یک ثبات نسبی در عرصه های سیاسی و اقتصادی حاصل شده است؛ این ثبات بر روی تورم هم اثرگذار بوده و نشانه هایی از کاهش میزان تورم وجود دارد.


مستشار دیوان عالی کشور ثبات حاصل شده را ناشی از دقت در تصمیم گیری ها دانست و گفت: در گذشته تصمیمات خلق الساعه زیادی گرفته می شد و تغییر و تحول بسیاری پیش می آمد.


دولت اقدام عملی چشمگیری در اقتصاد نداشته است
حجت الاسلام قربانی با بیان این که دولت هنوز اقدامات عملی چشمگیری در بحث اقتصاد نداشته است، ابراز داشت: برای رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال، کار محسوس و مؤثری از سوی دولت مشاهده نشده است؛ البته دولت به تازگی لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه کرده است.


وی با اشاره به عملکرد دولت در عرصه سیاسی، گفت: گام های مؤثری در این زمینه برداشته شده که همه آنها نیمه کاره است؛ باید دید بحث توافقنامه ژنو به کجا می رسد، اگر دولت بتواند در این زمینه موفق شود، گام بلندی برداشته است.


گفت و گوی تلفنی با اوباما یکی از گاف های سیاسی دولت یازدهم بود
معاون دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: البته در عرصه سیاسی گاف هایی هم وجود داشته است که از جمله آنها تماس تلفنی با اوباما بود؛ این کار موجب شد آنها خود را دست بالا بگیرند و در عمل نشان داده شد که این کارها تأثیر مثبتی برای ما ندارد.


مشاور سازمان بازرسی کشور افزود: در همان زمان بدترین حرف ها را در مورد ایران زدند و تحریم ها را تشدید کردند و با وجود این که ایران بخشی از خواسته های آنان را در مورد مسائل هسته ای پذیرفت، اما آنها کارهای ناجوانمردانه خود را ادامه دادند.


حجت الاسلام قربانی با بیان این که کارهای دولت در عرصه سیاسی هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی داشته است، گفت: آنچه مربوط به عملکرد آقای ظریف است نکات مثبت بیشتری داشت اما در حاشیه اتفاقات دیگری افتاد.


وی در بررسی رویکرد دولت در سیاست داخلی کشور، بیان داشت: آنها در مسائل داخلی از شعار اعتدالی که مطرح کرده بودند قدری عبور کردند؛ برخی از چهره های اهل فتنه به بدنه مدیریت دولت وارد شدند و کارهای برخی دولتمردان با تابلوی اعتدال سازگار نیست؛ این مسائل برای دولت تنش ایجاد کرده است.


دولت نباید همه مشکلات را به گردن دیگران بیندازد
معاون قضایی دیوان عدالت اداری حاشیه سازی های دولت را به نفع آنها ندانست و گفت: مقام معظم رهبری هم به این دولت و هم به دولت های گذشته توصیه می کردند که خودتان برای دولت حاشیه درست نکنید؛ اگر دولت این کارها را رها کند عملکرد بهتری خواهد داشت.


مشاور سازمان بازرسی کشور به برخی از این حاشیه پردازی ها اشاره کرد و ابراز داشت: پرداختن به برخی حرف ها ضرورتی ندارد؛ این که در هر سخنرانی دولتی ها بر دولت قبل بتوپند و همه مشکلات را گردن دیگران بیندازند کار خوبی نیست.


حجت الاسلام قربانی با بیان این که دولت می تواند با تدبیر جلوی بسیاری از این حرف ها را بگیرد، گفت: دولت در عمل نشان دهد از دیگران بهتر است.


پرهیز از حاشیه سازی عملکرد دولت را قابل قبول تر می کند
وی در نقد عملکرد برخی از دولتمردان، بیان داشت: برخی بپردازند به این که شیر و خورشید در اصل چه بوده و چه شده یا فلان هنرمند فراری خارج کشور را بیاورند، اینها حاشیه هایی است که دولت باید از آن دست بردارد؛ از این نمد کلاهی برای دولت درست نمی شود.


مستشار دیوان عالی کشور با تأکید بر این که عملکرد دولت در بخش فرهنگی رضایت بخش نیست، گفت: برخی از دولتمردان نوعی سیاست ولنگاری و تساهل و تسامح را در عرصه فرهنگ تعقیب می کنند و به بسیاری از مسائل معتقد نیستند.


نمی شود مسائل فرهنگی را نادیده گرفت
این فعال سیاسی با بیان این که نظام اسلامی نمی تواند مسائل فرهنگی را نادیده بگیرد، اظهار داشت: حتی بعضی از کشورهای دیگر به خاطر امنیت و آسایش مردم برخی اقدامات فرهنگی را انجام می دهند، با این که در این فازها نیستند.


حجت الاسلام قربانی ادامه داد: ما یکسری سیاست هایی داریم که نمی شود آنها را نادیده گرفت مانند سیاست های کلی نظام و قانون اساسی؛ دولت باید در این زمینه تلاش بیشتری کند./928/ت302/ج

ارسال نظرات