۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۲۸۳۳۸
نماینده خبرگان رهبری:

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهی برای مقابله با فساد اداری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که پاک‌دستی شرط قبول مسؤولیت در نظام اسلامی ایران است، تأکید کرد: تذکر لسانی راهی برای مقابله با فساد اداری محسوب می شود.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در همایش « امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد اداری » در تبریز، با بیان این‌که فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام الهی است، اظهار داشت: فراموشی این مهم عواقب خطرناکی به دنبال دارد.


وی با بیان این‌که تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواست قلبی دشمنان نظام  برای ترویج منکرات و فراموشی معروف در جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: با اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزو فروع دین است ولی در آیات مکی قران آیاتی مبنی بر این فریضه وجود دارد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که انجام این فریضه الهی تنها بر عهده نهاد خاص و یا افراد مشخصی نیست، تصریح کرد: همگان نسبت به انجام این فریضه مسؤول هستند، البته با رعایت شرایط خاص توصیه در مبانی دینی که ابتدایی‌ترین روش تذکر لسانی با رویکرد خیرخواهانه است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت روانی و اخلاقی جامعه جامعه بوده و همه مردم از آن منتفع می شوند، افزود: در سایه انجام این فریضه الهی ظلم ها برچیده شده و دین و دنیای مردم آباد می شود، اگر این فریضه تعطیل شود، به یقین همه متضرر خواهند شد.


امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دایره امر به معروف و نهی از منکر وسیع بوده و هم مسایل اجتماعی و هم مسایل سیاسی را در بر می گیرد، خاطر نشان کرد: باید به دنبال هر نهی از منکری، یک جایگزین به عنوان معروف تبیین شود، بی تفاوتی نسبت به تخلفات علنی و ترک معروف در جامعه شایسته فرد مسلمان نیست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که پاک‌دستی شرط قبول مسؤولیت در نظام اسلامی ایران است، تأکید کرد: تذکر لسانی راهی برای مقابله با فساد اداری محسوب می شود، باید مدیران دستگاه ها به این فریضه مهم توجه ویژه داشته باشند تا بقیه کارمندان نیز خود را ملزم به رعایت اصول دینی بدانند.


آیت الله مجتهد شبستری در پایان با تشریح اهداف و فلسفه نهضت حسینی در سال 62 هجری اظهار داشت: یکی از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) احیای فرایض دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، امام حسین(ع) با مشاهده علنی شدن فساد در جامعه قیام کرد، هرچند تعداد یاران حقیقی آن حضرت نسبت به دشمن بسیار اندک بود./935/پ202/ج

ارسال نظرات