۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۲۰۷

آغاز رصد تازه‌های نشر برای خرید نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور از آغاز فرآیند رصد و جمع آوری فهرست تازه‌های نشر از روز نخست برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
محمد اللهياري فومني، معاون امور کتابخواني و توسعه کتابخانه‌‌اي نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور‌

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله یاری فومنی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آغاز فرآیند رصد و جمع آوری فهرست تازه‌های نشر از روز نخست برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: پس از پایان تهیه فهرست تازه‌های نشر، فهرست عناوین در اختیار کتابداران قرار خواهد گرفت تا آنها با توجه به شناختی که از نیاز مخاطبان و جغرافیای فرهنگی کتابخانه‌های خود دارند، اقدام به انتخاب کنند.

 

وی در ادامه، ضمن اشاره به سیاست راهبردی نهاد در خصوص تجهیز ویژه‌ بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی خاطر نشان کرد: در فرآیند رصد و تهیه فهرست، کتاب های کودک و نوجوان در اولویت است و حداقل 50 درصد عناوین پیشنهادی به کتابداران، مربوط به این حوزه خواهد بود.

 

اله یاری همچنین اضافه کرد: پس از تجمیع درخواست‌های کتابداران، بلافاصله مراحل سفارش، دریافت و ارسال منابع به کتابخانه‌ها آغاز می شود.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به همکاری ناشران کشور تصریح کرد: امیدواریم با همکاری موثر اهالی نشر کشور در تحویل به موقع منابع، ثمرات این اقدام فرهنگی نهاد، در رابطه با عدم حضور در نمایشگاه کتاب امسال، به نفع تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها، بیش از پیش نمود پیدا کرده و سایر دستگاه ها نیز برای الگوبرداری از این اقدام ترغیب شوند./998/د102/ق

ارسال نظرات