۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۹۳۶۳۴
عضو جامعه مدرسین:

طلاب باید از مدیران مدارس صبر، پرده پوشی و حلم ببینند/ سیره علمی و عملی فقهای دینی بهترین الگو برای نسل جوان

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که طلاب مدارس علمیه باید از مدیران مدارس صبر، پرده پوشی و حلم ببینند و درس بگیرند، افزود: همین مسأله در رشد علمی و اخلاقی آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در جلسه جمع بندی کمیسیون حوزه و روحانیت هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری با ابراز خرسندی از برگزاری منطقه ای اجلاس جامعه مدرسین به میزبانی مازندران، گفت: به حتم حضور علما و روحانیان سه استان شمالی کشور در این اجلاسیه زمینه رشد و رونق فعالیت های دینی، فرهنگی و حوزوی را این استان ها فراهم خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حضور گسترده روحانیان در مناطق مختلف تأکید کرد و افزود: ما باید مصالح یک استان و شهر را در نظر بگیریم و نباید تنها نگاه به این باشد که یک روحانی با سواد جای ما را می گیرد و این عین شرک است.

 

آیت الله غروی با بیان این که نگاه مردم به علما و روحانیان همواره به صورت الگو بوده است، خاطرنشان کرد: عموم جامعه از روحانیت در تاریخ الگو برداری می کردند و امروز نیز این مسأله وجود دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همواره علما و روحانیت در شهرها تأثیر گذار بوده اند و مردم نیز اخلاق، رفتار و اعمال آنها را دیدند و بر همان اساس دین خود را حفظ کردند.

 

وی با اشاره به این که امروز سطح فکری نسل جوانان ما بالا رفته و آنها همه جوانب را در نظر می گیرند، گفت: باید توجه داشته باشیم که جوانان ارزشی می توانند نظام را حفظ کنند.

 

آیت الله غروی با بیان این که نسل جوان امروز جامعه ما نیازمند یک الگوی ارزشمند و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی ما می تواند بهترین الگو برای نسل امروز جامعه اسلامی باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درادامه سخنان خود به جایگاه مدیریت  های استانی حوزه علمیه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مدیریت استانی باید مسائل را در سطح کلان بررسی کند، اما مدیریت مدارس علمیه در اختیار مدیران است و به راحتی می توانند در جهت تحقق اهداف و برنامه های حوزه گام بردارند.

 

وی به سیره علمی و عملی برخی علما نظیر آیت الله مجتهدی اشاره کرد و ایشان را شخصیتی طلبه پرور توصیف کرد و افزود: این عالم وارسته به عنوان یک استاد جامع اخلاقی مسائل اخلاقی را به خوبی و به شیوه ای اثربخش برای طلاب مطرح می کردند که باید ما ایشان را الگوی خود در مدیریت مدارس و پرورش طلاب قرار دهیم.

 

آیت الله غروی ادامه داد: مدیران میانی ما در حوزه های علمیه اگر بخواهند موفق شوند نباید تنها خود را به دفتر مدیریت بچسبانند و مدیریت کنند که این کار اشتباهی است.

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که طلاب مدارس علمیه باید از مدیران مدارس صبر، پرده پوشی و حلم ببینند و درس بگیرند، افزود: همین مسأله در رشد علمی و اخلاقی آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

وی با بیان این که بهترین مدیران ما گاهی اوقات در شهرستان ها هستند، گفت: مدیر اگر بتواند با ادب و متانت با طلاب ارتباط برقرار کند به گونه ای که طلاب بتوانند مشکلات خود را با مدیران در میان بگذرانند این مدیر موفق است.

 

آیت الله غروی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن بحث مشاوره در حوزه تأکید کرد: یکی از رشته های تخصصی که در حوزه ها وجود دارد مشاوره است که طلاب قوی و متخصص در این امر فارغ التحصیل می شوند و ریشه ای به مسائل می پردازند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که در حوزه یک نوع گرایش و یک نوع تخصص وجود دارد، افزود: در سطح دو  گرایش تخصصی داریم که در کنار دروس متداول حوزه به آن، اما در سطوح سه و چهار مسائل بسیار تخصصی تر مطرح می شود./950/پ202/ج

ارسال نظرات