۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۵۲۹۷۰

کتاب "کاهش جمعیت، فاجعۀ تقلیل ازدواج و تحدید نسل" منتشر شد

جلد ششم از مجموعه کتاب‌های سبک زندگی اسلامی با هدف تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جوانان خراسان شمالی (مهرماه ۹١) تدوین شده است.
کاهش

به گزارش خبرگزاری رسا، مؤسسۀ فرهنگی هنری قدر ولایت کتاب "کاهش جمعیت، فاجعۀ تقلیل ازدواج و تحدید نسل" نوشتۀ علی معصومی را منتشر کرد.

جلد ششم از مجموعه کتاب‌های سبک زندگی اسلامی با عنوان  کاهش جمعیت، فاجعۀ تقلیل ازدواج و تحدید نسل، در راستای تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جوانان خراسان شمالی (مهرماه ۹١) تدوین شده است.

اهمیت این کتاب در مقطع زمانی کنونی به خاطر ادامۀ سیاست‌های غلط تحدید نسل، تقلیل ازدواج و پیر شدن جامعۀ ایرانی است. مسئله‌ای که رهبر فرزانۀ انقلاب در آبان ماه سال ۹۲ و سپس در تیر ماه سال ۹۴ به آن تأکید داشته و تغییر سیاست‌های دولت و رسانه‌ها را برای فرزندآوری بیشتر و جلوگیری از خطر کاهش نسل جوان و پیر شدن جمعیت خواستار شدند.

این کتاب در دو بخش، هشت فصل و سه قسمت تهیه شده است. در بخش اول به ازدواج به عنوان بنیان قدسی و ضامن حیات_ملی در پنج فصل پرداخته شده و تفکّر لیبرالی برای تقلیل ازدواج و نیز اعتقادات اسلامی برای ترویج ازدواج بررسی شده است. در بخش دوم مسئلۀ جمعیت و اثرات آن در قتدار_ملی و اسلامی، تحولات جمعیتی ایران از آغاز تاکنون از جمله در دورۀ پهلوی اول و دوم و جمهوری اسلامی ایران و تاریخچۀ تحدید نسل و عقیم‌سازی و نقش بیگانگان و کانون‌های استعماری در آن مورد بررسی قرار گرفته است../925/ د 103/ش

ارسال نظرات