14 December 2009 - 16:57
رمز الخبر: 1345
پ
مدير شبکه ماهواره اي شيعيان هند در گفتگو با رسا:
خبرگزاري رسا - مدير شبکه تلوزيوني شيعيان هند ضمن تشريح برخي برنامه ها و عملکرد اين شبکه در ماه محرم، تاکيد کرد: در طول فعاليت فرهنگي و تبليغي در اين شبکه، شاهد بوديم که علاوه بر شيعيان، پيروان همه اديان و مذاهب هند نسبت به آموزه هاي مکتب اهل بيت(ع) ابراز علاقه و شيفتگي کرده اند.
پيروان همه اديان و مذاهب هندي شيفته مکتب اهل بيت اند

مهندس عمران رسول، مدير شبکه تلوزيوني شيعيان هند موسوم به «وين» (world islamic network ) در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري رسا دراين کشور، به بيان مهمترين برنامه هاي مذهبي وتبليغاتي اين شبکه درايام محرم پرداخت.

وي گفت: درايام ماه محرم،  شبکه «وين» اقدام به توليد و پخش برنامه هاي ويژه اي با حضور سخنرانان و کارشناسان اسلامي از حوزه علميه و ديگرمراکزاسلامي مي کند و موضوعات مختلفي رامانند «فلسفه قيام اباعبدالله بر ضد حکومت يزيد»، «عبرتهاي قيام عاشورا»، «ضرورت بصيرت مردم در شناخت حق و باطل» و.. را مورد بررسي قرار مي دهد.

وي افزود: در ايام محرم، برنامه هاي فرهنگي و مذهبي در شبکه رنگ خاصي به خود مي گيرد و همه دست اندرکاران اين شبکه در تلاشي مضاعف به انجام رسالت ديني خود مي پردازند.

عمران رسول خاطر نشان کرد: علما و انديشمندان حوزوي بسياري در ايام محرم با ما همکاري مي کنند تا بتوانيم شيعيان و ديگرشهروندان غيرشيعي که علاقه مند به شناخت آموزه هاي مکتب اهل بيت هستند را با حقائق تشيع آشنا کنيم.

وي افزود: يکي از برنامه هايي که همواره مورد علاقه واستقبال مخاطبان اين شبکه حتي مخاطبان غير شيعه بوده است، پخش دعاهاي معروف و ماثوراز ائمه اطهار با زير نويس هندي است، که در ايام محرم زيارت ناحيه مقدسه، زيارت آل ياسين و زيارت وارث پخش مي گردد.

مدير شبکه تلوزيوني WIN، از استقبال بي نظير شهروندان هندي اعم از مسلمان و هندو، از برنامه هاي اين شبکه خبر داد وگفت: رويرکرد ما در توليد و پخش برنامه هاي ديني از اين شبکه، ارائه چهره حقيقي اسلام و مکتب تشيع است و از هرگونه برنامه افراطي و حساسيت برانگيز که موجب ايجاد دشمني در جامعه مي شود خودداري مي کنيم.

وي گفت: سياستهاي منطقي و متعادل اين شبکه سبب شده است که مخاطبان بسياري نه تنها از ميان شيعيان، بلکه از همه مذاهب موجود در هند مانند هندو، سيک ها، بودايي، سني، مسيحي و ... جذب کند واين پديده در درجه اول مديون تفکر ناب اهل بيت(ع) و درجه دوم به دليل نظارت و مديريت خوب علما و انديشمندان حوزه هاي علميه هند بر فعاليتهاي شبکه است.

 رسول افزود: بسياري از طرفداران مذهب هندو و اهل تسنن به ما مراجعه کرده اند وخواستار تقديم کمکهاي مادي شده اند واصرار کرده اند که برخي برنامه هاي اين شبکه بطور مستمر پخش گردد.

اين فعال در امور رسانه اي هند تاکيد کرد: شبکه WIN که با پشتوانه مديريتي و علمي حوزه هاي علميه بمبئي، دهلي و لکنهو و ... اداره مي شود، موفق شده است تعداد زيادي از مخاطبان غير شيعي را به مکتب تشيع رهنمون سازد بطوريکه بسياري ازآنها در دفتر شبکه با حضور علما و طلاب حوزه علميه شيعه شده اند.

وي گفت: اين شبکه نه تنها درماه محرم که در طول سال برنامه هاي ويژه اي براي پاسخگويي به شبهات طرح شده عليه آموزه هاي اسلام و نيز بحث اسلام هراسي دارد که در اين زمينه به شهادت همه مخاطبان حتي برادران اهل تسنن، بسيار موفق و موثرعمل کرده است.

رسول عمران گفت: دفتر شبکه وين در بمبئي قرار دارد و بيش از 5 ميليون بازديد کننده از برنامه هاي آن استفاده مي کنند که در صدد هستيم با افزايش امکانات سخت افزاري و نرم افزاري، به توسعه کمي و کيفي آن بپردازيم تا مخاطبان بيشتري از آن بهره مند شوند.

ارسال تعليق
لن يتم الكشف عن الآراء التي تتضمن إهانات للأفراد أو الإثنيات أو تؤجج النزاعات او تخالف قوانين البلاد و التعالیم الدينية.