15 July 2009 - 11:47
رمز الخبر: 54
پ
شیخ نعیم قاسم:
رسا، سرویس بین الملل ـ شیخ نعیم قاسم در دیدار با حسن یعقوب نماینده پیشین پارلمان لبنان به بررسی شکایت های انتخاباتی ارائه شده به شورای قانون اساسی لبنان پرداختند و بر ضرورت رسیدگی بی طرفانه به این شکایات تاکید کردند.
امیدواریم بی طرفانه و دلسوزانه به شکایت های انتخاباتی لبنان رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در دیدار با حسن یعقوب یکی از نمایندگان پیشین پارلمان لبنان به بررسی شکایت های انتخاباتی ارائه شده به شورای قانون اساسی لبنان به انتخابات پارلمانی اخیر این کشور پرداخت.

وی پس از مطلع شدن از مضمون این شکایت ها و اعتراض ها، اظهار امیدواری کرد که مجلس شورای قانون اساسی لبنان که مسئول بررسی شکایت های انتخاباتی است، بی طرفانه و دلسوزانه به این شکایت ها رسیدگی کند.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر ضرورت پیش گیری از سیاست زدگی، افزود: مسئولیت مقام های قانونی این است که شایستگی خود را در حفظ و بازگرداندن حقوق گروه های مختلف بنابر معیارهای قانونی، به اثبات برسانند.

گفتنی است بسیاری از گروه های لبنانی به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور اعتراض دارند و خرید رای و استفاده از مهاجران لبنانی به غرب با هزینه های خارجی در این دوره را بیش از حد انتظار خود می دانند.

در این باره عمار موسوی مسئول روابط بین الملل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفته بود که مبالغ مالی که در این انتخابات هزینه شد بسیار بیشتر از حد انتظار بود تا جایی که هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک نیز اعلام کرد که اموال هزینه شده در انتخابات پارلمانی لبنان بیش از کل هزینه انتخاباتی ستاد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که از میزان 730 میلیون دلار فراتر رفته بود.

گفتنی است شورای قانون اساسی لبنان که چندی پیش و پس از مدت ها اختلاف میان طرف های لبنانی بر سر تشکیل آن، شکل گرفت، مسوول رسیدگی به امور شکایت های مربوط به انتخابات است.

این شورا از ده عضو تشکیل شده است که پنج نفر از سوی مجلس نمایندگان و پنج نفر دیگر از سوی هیات وزیران تعیین می شوند.

 

ارسال تعليق
لن يتم الكشف عن الآراء التي تتضمن إهانات للأفراد أو الإثنيات أو تؤجج النزاعات او تخالف قوانين البلاد و التعالیم الدينية.